"אני מתחייב כי אם אבחר - אירן לא תתחמש בנשק גרעיני", כך אומר הערב יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שהתארח באולפן בחירות 2009 המיוחד, שנערך על ידי חדשות 2 ויוטיוב.

נתניהו היה הראשון מבין שלושת המועמדים לראשות הממשלה, שהתארח באולפן וענה לשאלות גולשי אתר האינטרנט של אתר חדשות 2, שהפנו בחודשיים האחרונים שאלות לראש הממשלה הבא.

"אני מתחייב שבמהלך ארבע השנים הקרובות אעלה את שכר המינימום", אמר נתניהו בתשובה לשאלתה של אחת הגולשות, והוסיף: "נפחית מיסים, נגדיל את מספר מקומות העבודה ונחזיר את ישראל למסלול".

נתניהו נשאל גם על נושאים קשים, שלציבור לא הייתה תשובה חד משמעית לגביהם עד כה. "אני תומך בפינוי המאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון", אמר ביבי בתשובה לשאלות על וויתורים בגדה המערבית.

"מי שפוגע במדינה - נפעל נגדו"

לכשנשאל על תמיכתו בהתנתקות, אמר נתניהו: "הציבור יודע שהתפטרתי מהממשלה בגלל ההתנתקות. הזהרתי שיעופו טילים על אשדוד ובאר שבע, כולם צחקו עלי. כשהייתי בממשלה ניסיתי למזער את הסכנות האלה. אבל ברגע האמת קמתי ואמרתי: עד כאן. אצלי לא יהיו נסיגות כאלה. התנתקות היא חולשה".

בין שלל השאלות שהועלו, הייתה בדבר האפשרות של התאחדות בין הליכוד למפלגת "ישראל ביתנו" בממשלה הבאה. "סוגיית ערביי ישראל הם סוגייה רצינית", אמר נתניהו והוסיף: "מי שתורם למדינה, המדינה צריכה לעזור לו, אך מי שפוגע במדינה ומסית נגדה - נפעל נגדו".

לסיום, נשאל נתניהו על תקופת כהונתו הקודמת, ועל טעויותיו במהלך כהונתו כראש ממשלה. "הלקח העיקרי שלי מהכהונה הראשונה היא שיש להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה ככל האפשר", אמר נתניהו, והוסיף: "אני רוצה ליכוד גדול כדי שנוכל לפעול".

סיכום משדר עימות הבחירות האינטרנטי

אהוד ברק משיב לשאלות הגולשים

ציפי לבני משיבה לשאלות הגולשים