נתניהו וליברמן, עיבוד מחשב (צילום: רויטרס)
ליברמן ונתניהו, עיבוד מחשב | צילום: רויטרס

התחממות ביחסים? הבוקר נפגשו יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער ויו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ח"כ סטס מיסז'ניקוב - לקראת שלב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה הערב.

בליכוד מציינים כי הפגישה נערכה "ברוח טובה" ושם הוגש לישראל ביתנו מסמך אשר מתייחס לדרישות המפלגה. בליכוד הביעו הסכמה לרוב דרישות ישראל ביתנו, אך ברמה כללית ולא בצורה פרטנית במיוחד, בנושאים הקשורים לדת ומדינה.

בין הנקודות עליהן סיכמו המפלגות בנוגע למאבק בטרור מציינים בליכוד כי "הליכוד שולל את מדיניות קדימה של הגעה להסדרים עם הטרור בנוסח הסכם התהדיה". עוד מצויין בהקשר לברית הזוגיות כי "למרבה הצער, בניגוד מוחלט להצהרותיהם ערב הבחירות הקודמות ולקווי היסוד של הממשלה היוצאת - מנעה ממשלת קדימה כל ניסיון לפתרון בעיה זאת".

בנושא קליטת העלייה שלפו בליכוד מהארכיון את פועלו של יצחק שמיר. "ממשלה שנאבקה להבאת העולים ממדינות חבר העמים לישראל ולהיערכות החירום לקליטתם בסוף שנות ה - 80 ותחילת שנות ה -90".

בישראל ביתנו מאשרים את קבלת המסמך ואת ההסכמה לרוב דרישותיה של ישראל ביתנו, וכעת נותר לראות מי הצליח לשכנע את ישראל ביתנו ומי המועמד שיומלץ על ידם להרכבת הממשלה הבאה אצל הנשיא, מחר בבוקר.