פריימריז בליכוד, גני התערוכה (צילום: יוסי זילברמן, כתב חדשות 2 באינטרנט)
הפריימריז בליכוד (ארכיון) | צילום: יוסי זילברמן, כתב חדשות 2 באינטרנט

התפתחות בפרשת "חבורת המתבצרים" מהליכוד: הערב נודע כי למרות הודעת מרכז הליכוד כי המועמד האתיופי אללי אדמסו אינו יכול להתמודד ברשימת התנועה לכנסת, וועדת החוקה של הליכוד חושבת דווקא אחרת.

קצת רקע לפני הכל: קבוצת תומכים של אדמסו התעמתו אמש במרכז הליכוד שבמצודת זאב בתל אביב עם מנכ"ל התנועה. אדמסו, שנבחר למשבצת השנייה של העולים ברשימת הליכוד לכנסת, קיבל הודעה שהמיקום שלו ברשימה מבוטל לאחר שהתברר שהוא אינו נחשב ל"עולה חדש". מנכ"ל התנועה טען כי רק מי שעלה לארץ משנת 1985 והלאה יוכל להתמודד. אדמסו, יש לציין, עלה לארץ בשנת 1983.

אולם הערב נודע כי בישיבת וועדת החוקה של הליכוד, שנערכה ב-24 בנובמבר השנה, נקבע כי מי שעלה משנת 1982 והלאה יוכל להתמודד על "משבצת" העולים ברשימת התנועה. בפרוטוקול הישיבה המצוינת מתועד בפירוש כי ההחלטה התקבלה ברוב קולות, כשרק נציג אחד בוועדה התנגד.

"אין לנו כסף לבתי משפט, אבל נעשה משפט ציבורי"

אנשיו של אדמסו כבר יצאו בהצהרות קשות הערב, מייד לאחר היוועד הדבר: "ביבי שינה את ההחלטה שהייתה מאפשרת להתמודד ולזכות בבחירות בכבוד! מדוע היו בחירות אם בסוף ביבי משבץ את הרשימה בעצמו? האם קודם זה היה פייגלין בגלל שהוא קיצוני, ועכשיו זה אדמסו בגלל שהוא אתיופי?!"

אמש התבצרו אנשיו של אדמסו מספר שעות במצודת זאב. "נכון שאין לנו כסף ללכת לבית המשפט, אבל אנחנו נעשה משפט ציבורי ונראה לציבור את פרצופו האמיתי של הליכוד", אמר לחדשות 2 באינטרנט טרקי אדמסו, תומך של אדמסו. "בליכוד מציגים את אללי אדמסו כמישהו שלא הבין או שגה, אבל זה לא המצב".