יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ארכיון (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ארכיון | צילום: רויטרס

ראש הממשלה אהוד אולמרט טס היום לטורקיה כדי לקדם את המו"מ עם הסורים, אבל יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שסייר היום ברמת הגולן מבהיר: "נישאר ברמת הגולן ונשמור על רמת הגולן".

תניהו סייר בעיר קצרין ובכפר חרוב שברמה. "אנחנו כאן כדי לומר בגלוי לעם ישראל ולעולם כולו שממשלת ישראל תחת הנהגת הליכוד תישאר ברמת הגולן ותשמור על רמת הגולן כנכס אסטרטגי בביטחון המדינה", אמר נתניהו.

יו"ר הליכוד הוסיף כי "אזרחי ישראל מצפים למנהיגות שתשמור על ביטחונם 365 ימים בשנה, ולא לפוליטיקאים המנסים להתנער מהאחריות שלהם אחרי שנים של מדיניות כושלת, על ידי שחרור הצהרות תקיפות חודשיים לפני בחירות". עם נתניהו סיירו ברמת הגולן ח"כ לימור לבנת, גלעד ארדן וחבר המפלגה ציפי חוטובלי.

אולמרט: "השלום עם סוריה אפשרי"

בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה אולמרט כי "הסכם שלום עם סוריה הוא בר השגה". בנאום שנשא בכנס השנתי של המכון למחקר לביטחון לאומי, שנערך באוניברסיטת תל אביב, הוסיף אולמרט כי חרף מעורבותה של סוריה בטרור, רק הניסיון לבוא עימה במשא ומתן שווה לשלם מחיר.

"זה מחייב נכונות לוויתורים כואבים מאוד, אבל התמורה שניתן אולי להשיג במשא ומתן - מניעת המלחמה, סיום הסכסוך וכינון יחסי שלום - אין ערוך לה", אמר.

הוא הוסיף כי "סוריה אינה בהכרח משתוקקת להימנות על ציר הרשע", וכי "יש בה רצון עז לצאת מבידודה המדיני והכלכלי, ולהתחבר למערב, כולל שיקום קשריה עם ארצות הברית".

אולמרט מנה בהמשך את היתרונות האסטרטגיים שהסכם שלום עם סוריה עשוי להביא לשתי המדינות: "ההסכם יצמצם את האיום למלחמה בגבול הצפון ויאפשר ביטחון מרבי לתושבי הצפון ולעורף הישראלי, ינתק את הקשר האסטרטגי בין דמשק וטהראן, יביא לסילוק מפקדות החמאס והג'יהאד האיסלאמי מסוריה", אמר ראש הממשלה.