שישה ימים נותרו לבחירות והניסיון של המועמדים לראשות הממשלה לייצר את אפקט אובמה ממשיך. הפעם זו יו"ר קדימה ציפי לבני ששוב מחליטה להפגין חוש קצב במסיבה במועדון תל אביבי אמש.

מאות פעילים צעירים המתינו אמש עד ששרת החוץ הגיעה למועדון האומן 17 שבעיר, לובשים חולצות עם דיוקנה של לבני ועונדים סיכות עם הסלוגן "בליבני".

חברי קדימה כנראה גם רצו לשחרר עצמות ומתחים, ובמקביל גם להביע תמיכה בראש המפלגה שלהם והגיעו לחגוג באומן 17. בין החוגגים "פיזזו" יו"ר הכנסת דליה איציק, השר רוני בר-און, ח"כ צחי הנגבי, יואל חסון, שלמה מולה ויוחנן פלסנר.

חברי קדימה שהגיעו לאירוע נראו שמחים ומשוחררים, ממש כאילו הם אלה שמובילים בסקרים. "נמצאים פה אנשים שתומכים בנו, עובדים בשבילנו, זה הכוח שעליו אנחנו מתבססים, ואנחנו איתם", אמר שר האוצר רוני בר-און בין לגימת בירה אחת לשנייה.

ציפי לבני במועדון בת"א, אמש (צילום: חדשות 2)
התקליטנית לבני | צילום: חדשות 2

לבני בעמדת התקליטן

לבני נכנסה לתוך המתחם באיחור אופנתי והתקבלה בתשואות. לאחר סיבוב במועדון, שלקח זמן רב עקב הצפיפות, הגיעה לעמדת הדי ג'יי תוך שהיא מוחאת כפיים ומפזזת. על העמדה, רגע לפני שהקדישה לתומכיה את השיר "אין מקום אחר" של להקת משינה, נשאה נאום קצר.

"זה קורה, זה בחוץ", אמרה. "זה באוויר, זה כאן. אנשים צעירים החליטו לקבוע את הגורל שלהם, וזה אתם. אל תתנו לאף אחד לשבת בבית. צאו לרחובות, תתפסו חבר או שכנה ותגידו להם שבעוד שבוע המדינה הזו תחליט לאיפה היא הולכת".

לבני הוסיפה: "אין לכם מושג כמה כוח אתם נותנים לי - אנחנו נשנה את ישראל וזה קורה כאן ועכשיו. אנו נסתער על כל קלפי ונעשה את המדינה הזו טובה יותר - זו ההתחלה של משהו חדש ויפה". האמנים עברי לידר ואסי עזר השתתפו באירוע ואף נפגשו עם יו"ר קדימה.

זו הפעם השנייה שיו"ר המפלגה מסירה את הארשת המאופקת והרצינית, ומחליטה להראות לעולם שהיא יודעת לרקוד, כמו הנשיא אובמה. רק לפני כמה ימים רקדה לבני לרקע השיר "ציפי, את כל מה שרציתי", במועדון הקולטורה בדרום תל אביב. נשארו שישה ימים לראות האם כישורי הריקוד יעזרו ללבני כמו שעזרו לאובמה.