עזאם עזאם (צילום: יוסי זילברמן)
מחפש פרנסה. עזאם עזאם | צילום: יוסי זילברמן
פעם הם כבשו את הכותרות – לטוב ולרע, והיום הם נעלמו. חדשות 2 באינטרנט חוזרים במדור מיוחד אל האנשים שנעלמו מעין הציבור כדי לברר איפה הם היום. והפעם עזאם עזאם, ישראלי ממוצא דרוזי מהכפר מע'ר, שהיה כלוא במצרים באשמת ריגול לטובת מדינת ישראל. בימים שבהם יש באוויר תחושה של אופטימיות זהירה בנוגע לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט משבי חמאס לאחר יותר משלוש שנים, יש מי שיושב בבית ומכיר במשהו את מה שעובר על גלעד. עזאם עזאם, שבדצמבר הקרוב ימלאו חמש שנים לחזרתו לארץ לאחר מאסר ממושך של שמונה שנים, מספר בראיון מיוחד לחדשות 2 באינטרנט על התחושות מרגע החזרה ועד היום. "בהתחלה החזרה הייתה כיף, השמחה מסביב של השחרור לאחר 2,950 יום בכלא המצרי", נזכר עזאם. "אחרי כל ההרגשה הזאת כל אחד חוזר לשגרה שלו ואתה כבר לא פוגש את כל אותם אנשים שהיו מסביבך, את הפוליטיקאים, המכובדים". למרות הקלישאה, תקופה קצרה לאחר שחזר עזאם לארץ, הכתה המציאות בפניו: "חזרתי למציאות, חשתי בודד פתאום, התחלתי להרגיל את עצמי לחיות את המציאות החדשה", הוא מספר. "התחלתי לחפש תעסוקה לעצמי, עבדתי בחברת פלאפון, העברתי קצת הרצאות והיו המון אנשים שביקשו לדבר איתי על מה שעברתי". "אני רק רוצה לפרנס את הילדים בכבוד"
יום הולדת 25 לגלעד שליט (צילום: חדשות 2 ארכיון)
"אני יודע מה הוא מרגיש". שליט | צילום: חדשות 2 ארכיון
מתברר שלהיות גיבור השב למולדתו לא מבטיח פרנסה, כך למד עזאם על בשרו: "הייתי צריך פרנסה, אחרי הכל יש לי ארבעה ילדים. פניתי אז לבני גאון ז"ל, אחד הבעלים של 'ACE קנה ובנה' ועבדתי שם כמעט שנתיים. בני גאון הלך לעולמו ואני לא הצלחתי לשרוד" מספר עזאם בכאב. "המשק נכנס למיתון, סיימתי לעבוד אני כמעט שלושה חודשים בבית, אני לא אשכח שממשלות ישראל עשו הרבה למעני, אבל היום אני נמצא במצב לא נעים". עזאם לא מבקש יחס מיוחד: "אני אזרח אחד מתוך שבעה מיליון, אני די מאוכזב, אני רוצה תעסוקה, היום אני מרגיש בודד, יש חברים טובים שרוצים לעזור אבל נכון לעכשיו אין לי כלום. בן אדם שהיה שמונה שנים בשבי ואני בסך הכול רוצה לחזור לעבוד, אני לא מחפש להיות מנכ"ל רק  לפרנס את הילדים שלי". "התחלתי לקרוא ספרים שקיבלתי בתקופת המאסר וגם אחריה, ספרים של דני נווה ושל נתן שרנסקי, גם ספרים בערבית חזרתי לקרוא, יש לי זמן", הוא מספר. למרות זאת לעזאם אין יותר מדי מצב רוח לתחביבים או להנאות חיים פשוטות: "הראש לא נקי, המחשבה שלי תמיד מחולקת לשניים, אני צריך לחיות אבל לא פחות חשוב אני צריך לדאוג לפרנסה שלי בשביל המשפחה שלי. אני הולך לישון עם זה וקם זה". "יודע מה עובר לגלעד שליט בראש"
עזאם עזאם (צילום: יוסי זילברמן)
מרגיש בודד. עזאם | צילום: יוסי זילברמן
להיות מיליונר ולא סלבריטי, כואב לי, אני מחפש להביא כמה גרושים. אני אפילו מגיע להרצות בחינם, אולי תיפתח מזה דלת או חלון". עזאם מזדהה עם כאבה של משפחת שליט, למרות שנסיבות המקרה שלו ושל שליט אינן דומות כלל.  "ברגע ששמעתי על סיפור שליט, נסעתי למשפחה ולא לפני הרבה זמן גם ביקרתי באוהל המחאה, אני יודע מה עובר לו בראש". עזאם משתף בתחושותיו: "אני מתפלל שגלעד שליט ישמע אותי. המצב שלי אמנם היה שונה, אצלי היה קשר עם העולם החיצון אבל אני באמת מקווה שמדינת ישראל למדה לקח והיא עושה את הדברים בשיא הדיסקרטיות. אני לא מאחל לאף אחד שיחוש מה שהמשפחה של גלעד חשה, רק לפני יומיים יצרתי קשר עם העמותה כדי לקחת חלק בפעילות אם הם רוצים אותי". הצטרפו ל"חדשות 2" בפייסבוק   כתבות קודמות בסדרה: לאן נעלמת, איציק מרדכי? גלית עלתה על "דרך המלך"