אילוסטרציה (צילום: Sky News, חדשות)
אילוסטרציה | צילום: Sky News, חדשות

רוצים לקבל את הפרק החדש היישר לנייד, ברגע שהוא יוצא? להרשמה והאזנה במכשירי אפל, לחצו כאן | להרשמה והאזנה במכשירי אנדרואיד ניתן להשתמש בכל אפליקציית פודקאסטים, ולחפש בה את "מיד בהרחבה" - או ללחוץ כאן

כשנתיים וחצי עברו מאז הצביע העם הבריטי, ברוב של פחות מ-52%, לעזוב את האיחוד האירופי. מה קרה מאז ועד היום? "הרבה בלגאן", אומר שליח "החדשות" לאירופה, אלעד שמחיוף. לדבריו, "בעבר תהליכים כאלה נפתרו רק במלחמות, זה הליך ייחודי: משא ומתן מסודר, כאילו ג'נטלמני, על היפרדות מאוד משמעותית. 40 שנה שתי היישויות האלה היו ביחד".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בפרק החדש של הפודקאסט "מיד בהרחבה", מסביר שמחיוף כי ההצבעה על ההסכם שהשיגה תרזה מיי מול האיחוד האירופי יהיה משמעותי מאוד - בעיקר כי יש סיכוי סביר שהוא לא יעבור בפרלמנט הבריטי: "אם הפרלמנט לא מאשר את ההסכם, יש לממשלה הבריטית 21 יום להציג אלטרנטיבה. הם יכולים ללכת לאיחוד האירופי ולבקש ארכה, שלא בטוח שהאיחוד יסכים להעניק; אופציה סבירה נוספת הוא שמיי תראה שהיא לא מצליחה להעביר את הפרויקט הגדול שלה, ותתפטר - ואז הולכים לבחירות; ויש גם סברה לא מופרכת שאם תרזה מיי לא תצליח להעביר את ההסכם, ילכו ל-'נו-דיל ברקזיט', כלומר יציאה מהאיחוד ללא כל עסקה וזה כבר בלגאן גדול".

אז מה הסיכוי שבסופו של דבר בריטניה תישאר באיחוד? איך צפון אירלנד קשורה לכל הנושא הזה? ומה יעשו ישראלים עם אזרחות אירופאית המעוניינים לעשות רילוקיישן לממלכה המאוחדת ביום שאחרי ההיפרדות? השאלות האלה ועוד רבות נוספות הן חלק מהפרק החדש של הפודקאסט "מיד בהרחבה" עם ארנת כהן. אתם מוזמנים להוריד אותו ולהקשיב לו בכל אפליקציות הפודקאסטים.

מוזמנים לעקוב אחרינו גם בטוויטר: MiyadBe@ | ניתן לשמוע את כל הפרקים גם באתר הפודקאסט