אליס מילר (צילום: חדשות 2)
אליס מילר בצעירותה | צילום: חדשות 2

פעם הם כבשו את הכותרות - לטוב ולרע, והיום הם נעלמו. במדור מיוחד אנחנו חוזרים אל האנשים שנעלמו מעין הציבור כדי לברר איפה הם היום. והפעם - מגישת הבג"ץ המפורסם אליס מילר, מי שפתחה את הדלת לנשים הטייסות הראשונות של צה"ל.

בשנת 1994 עתודאית הנדסת אווירונאוטיקה אלמונית בשם אליס מילר רצתה מאוד להיות טייסת בחיל האוויר, אולם הקורס הנחשק היה פתוח בזמנו רק עבור בנים. מילר נלחמה, הבג"ץ התקבל, והרכב השופטים הנרחב פסק כי על צה"ל להשוות את זכויותיהן של נשים לאלה של גברים. מילר אומנם לא צלחה את המיונים לקורס הטיס, אולם מאז, המוטו שמלווה את אליס בחייה הוא לפתוח דלתות בפני אחרים.

עוד בהיותה קצינה בחיל האוויר טסה מילר לטיול ארוך בהודו, שם התאהבה במדריך הקייאקים שאלב, איתו התחתנה לאחר שנתיים של זוגיות. כיום הם חובקים את מאיה בת השנתיים וחצי. מילר, בת 37, השתחררה סופית מהצבא בספטמבר 2005, ומאז היא מתגוררת בהודו ובקיבוץ חוקוק לסירוגין.

אין תמונה
אוהבת לעשות דברים למען אחרים. אליס מילר

בחוקוק שותפה מילר לבנייה של שכונה אקולוגית, ועד לפני מספר ימים כיהנה כסמנכ"לית מחקר ופיתוח בחברת "עופרה הידרוס", אשר הביאה את בשורת הבריכות הטבעיות נטולות הכלור לישראל.

בימים הקרובים תעלה מילר על מטוס עם בעלה ובתה ותנטוש את מדינתנו לשנתיים, כדי לבנות על גדת הנהר אלאקנאנדה שבהרי ההימלאיה כפר נופש אקולוגי שישמש כבסיס יציאה לטראקים. "חוץ מנמרים, אין שם כלום עדיין", היא אומרת. "אין חשמל, את הכביסה נצטרך לשטוף בנהר, ויהיו שירותי בול פגיעה". הבריכה, כמובן, תהיה טבעית.

לאחר שהעסק ישגשג, תחזור המשפחה לישראל לקיבוץ חוקוק. "חוקוק זה הבסיס", מספרת מילר, "זה המטבחון".

לא מתגעגעת למדים

אין תמונה
אליס והבריכה הטבעית בחוקוק

אל הצבא מילר לא מתגעגעת. "זו הייתה תקופה ארוכה שהתאימה לתקופה אחרת בחיים", היא אומרת. "אין סיכוי שאחזור להיות במדים, לתת פקודות מתוקף הדרגות".

בביטחון מלא משתפת מילר את כולנו שהמטרה הבאה שלה היא פוליטיקה. "אני מרגישה שכל מה שאני עושה היום בחיי זה הכנה לחיים הפוליטיים", היא אומרת. היא מאמינה שכדי לנהל את המדינה כראוי, "אדם צריך לראות עולם. לקרוא, לחוות, להיות בכמה מסגרות ורק אחר כך להשפיע ולשנות סדרי עולם". לדבריה, חברי כנסת צעירים הם לא הדבר הנכון למדינה. "להיות בגילו של שמעון פרס זה נכס למדינה", היא קובעת.

"אני אוהבת לעשות דברים למען אחרים", מגדירה את עצמה מילר. בזכותה בנות ניגשות היום לקורס טיס, אנשים שוחים בבריכות טבעיות ונקיות ובהודו אנשים יבלו בכפר אקולוגי. "בביתי בקיבוץ בניתי פרגולה מהממת וגינת ירק ענקית, והשארתי הכל לאישה שבאה לשכור אחרי".

"לא חבל על שום דבר", היא מסכמת. "עשיתי ונהניתי, עכשיו אני מעבירה את זה הלאה".

איפה הם היום - פרוייקט מיוחד של חדשות 2 באינטרנט:

איפה הם היום: לאן נעלם עזאם עזאם?

גלית עלתה על "דרך המלך"

לאן נעלמת, איציק מרדכי?