הטרגדיה של המיליונר אנדרס הולך פובלסן, ש-3 מארבעת ילדיו נרצחו בפיגוע הטרור בסרי לנקה אתמול, הכתה בהלם את תושבי מולדתו דנמרק.

מחוץ לאחד מבתיו הרבים של פובלסן בעיר הנמל אורהוס הורד דגל המדינה לחצי התורן, ותושבים רבים הגיעו כדי להדליק נרות ולשים פרחים לזכרם של 3 הילדים. פוליטיקאים ואנשים מוכרים רבים בממלכה הביעו את צערם העמוק על האובדן הגדול של פובלסן.

אחד מהם הוא נהג פורמולה 1 קווין מגנוסן, שפובלסן הוא אחד מהספונסרים המרכזיים שלו, שצייץ בטוויטר תמונה שחורה עם שלושה A על שם האות הראשונה של כל ילדיו של פובלסן- אלמה, אסטריד, אגנס ואלפר.


מאז אישר דובר המשפחה את דבר מותם של הילדים, המשפחה לא יצרה קשר עם התקשורת המקומית ובשלב זה לא ידוע מי מבין ילדיו של פובלסן שרד את שרשרת הפיגועים הרצחנית. כמו כן, לא ידוע אם פובלסן היה עם משפחתו בסרי לנקה בעת הפיגוע.

אנדרס הולך פובלסן (צילום: instagram)
אנדרס הולך פובלסן | צילום: instagram

פובלסן (46) עשה את הונו בגיל צעיר יחסית כאשר ירש מאביו את רשת האופנהBestseller . הוא נחשב כיום לאיש העשיר בדנמרק ומדורג במקום 252 ברשימת עשירי העולם לפי מגזין פורבס עם הון שנאמד ב-7.9 מילארד דולר.

בנוסף ל-Bestseller, הוא מחזיק במניות ברשת ביגוד גרמנית מצליחה וב-27% מהמניות באסוס. את הכסף הרב שצבר כולל האדמות והנכסים הרבים שברשותו, התכוון פולבסן להוריש לילדיו, ששלושה מהם איבדו את חייהם.

מחקירת שרשרת הפיגועים שעדיין נמשכת, עולה כי מדובר במתקפה משולבת שתוכננה על ידי שבעה "מחבלי ג'יהאד" מקומיים, שנתמכו על ידי רשת בין לאומית של פעילי טרור.

היום אותרו 87 מטעני נפץ נוספים בתחנת אוטובוסים מרכזית בבירה קולומבו. מניין ההרוגים במתקפה זינק הבוקר באופן רשמי ל-290. יותר מ-500 בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות.

הכנסיה בה התפוצץ המחבל המתאבד (צילום: חדשות)
צילום: חדשות