מבזק גלובס: האתגר של כחלון (צילום: חדשות 2)
בשל להקים מפלגה. כחלון | צילום: חדשות 2

המפץ הבא של מערכת הבחירות קורם עור וגידים: יום לאחר שנודע ששר הרווחה והתקשורת משה כחלון מנהל מגעים רציניים להקמת מפלגה חברתית חדשה, חושפים מקורביו של השר הפורש שהוא לא באמת מתלבט אם להקים מפלגה חדשה ושהוא בטוח במהלך. "אין לי התלבטות", אמר כחלון למקורביו בשיחות סגורות ואמר כי הוא שלם עם ההחלטה ורק מעוניין "לבדוק את השטח". כך דיווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

בעקבות סקרים מחמיאים שניבאו לו 20 מנדטים ויותר, כחלון שוקל מחדש אם לחזור למערכת הפוליטית. מקורביו סיפרו כי אם סקרים נוספים יעניקו לו יותר מ-10-12 מנדטים, הוא יוציא את המיזם הפוליטי אל הפועל. אחד מהמקורבים שאל את כחלון אם הוא לא חושב פעמיים על האפשרות שיעזוב את הליכוד וזה השיב לו: "אין לי התלבטות. אני שלם עם ההחלטה ורק רוצה לראות שזה יהיה מהלך פוליטי נכון לעשות". בסיום השיחה עם מקורביו הצהיר שר התקשורת והרווחה הפורש שהוא "בשל נפשית" לקבל את ההחלטה על הקמת מפלגה חברתית חדשה.

מקורבי נתניהו: "כחלון פועל כגיס חמישי"

נתניהו וכחלון (צילום: רויטרס, חדשות)
מחברים - ליריבים? נתניהו וכחלון | צילום: רויטרס, חדשות

רק לפני כשבועיים, הכריז השר כחלון במפתיע על פרישה מהחיים הפוליטיים והצהיר בישיבת הסיעה בה נפרדו ממנו חבריו למפלגה כי "הדרך של הליכוד היא הדרך האמיתית" וכי הממשלה בראשות נתניהו הייתה "הממשלה החברתית ביותר בעשור האחרון". כחלון אף אמר שלמרות שלא ירוץ לכנסת הבאה הוא יפעל להצלחת הליכוד וינהל את קמפיין המפלגה לכנסת.

ביום שני האחרון, כחלון ניהל את וועידת הליכוד בה אושרה ההחלטה לריצה משותפת עם ישראל ביתנו, בה זכה לחיבוק מנתניהו ולתמיכת הפעילים. "משה, אתה נולדת בליכוד, אתה נשאר בליכוד ותמיד תהיה בליכוד", אמר לו ראש הממשלה נתניהו.

היום נראה שאמירותיו של נתניהו והצהרותיו של כחלון עצמו בדבר הישארות בליכוד לא תואמות את המציאות, כיוון שהשר היוצא כבר החל לרקום מתחת לפני השטח את חזרתו במפלגה מתחרה. בימים האחרונים הוא התייעץ עם יועצים אסטרטגיים, פעילי ליכוד, ראשי סניפים ואפילו עם ח"כים ושרים מהליכוד. "אתה היחיד שיכול להיות שובר שוויון בבחירות הקרובות", אמר לו אחד הפעילים שהעריך שהוא עשוי לשתף פעולה עם מועמד אחר לראשות הממשלה. על פי דיווחים שונים, כחלון אף החל לנהל מגעים לריצה משותפת עם יו"ר תנועת "עם שלם", ח"כ חיים אמסלם.

לאור הפרסומים על כוונותיו של כחלון, מקורביו של ראש הממשלה נתניהו תקפו את השר הפופולרי: "ההתנהלות שלו היא הונאה. הוא מנהל את ישיבות מרכז הליכוד אבל פועל בתוך המפלגה כמו גיס חמישי". נתניהו עצמו התייחס אמש לנושא במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת ואמר שכחלון אמר לו בצורה מפורשת שהוא נשאר בליכוד. השר הפורש צפוי לקבל את ההחלטה אם לרוץ עצמאית בימים הקרובים.