סיכוייו של טראמפ לזכות בכהונה שנייה אומנם גדלו משמעותית, אך מהפך במדינה אחת מותיר סיכוי לביידן: אריזונה, מדינה שהיא מעוז רפובליקני ששווה 11 אלקטורים, היא המדינה הראשונה שהתהפכה הלילה (בין שלישי לרביעי) במרוץ לנשיאות ארצות הברית - ובפעם הראשונה מאז 1996, היא הופכת לדמוקרטית. לפנות בוקר דווח כי רשת פוקס נסוגה בה מההכרזה, אך ברשת הבהירו: "אנחנו לא טועים במקרה הזה". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

צוות הקמפיין של טראמפ זעם על רשת פוקס בגלל ההכרזה המוקדמת, לדבריו, על הניצחון של ביידן באריזונה. "מילים אינן יכולות לתאר את הכעס". לאחר מכן פורסם כי רשת פוקס, שהייתה ההראשונה להכריז על המהפך באריזונה, נסוגה - אך הטענה הופרכה.

ג'ו ביידן הפך למועמד הדמוקרטי הראשון שמצליח לנצח באריזונה מאז שביל קלינטון ניצח בה במרוץ שלו לכהונה שנייה בבית הלבן ב-1996. הניצחון הזה למעשה מותיר את ביידן בתמונה - זאת לאחר שלאורך הלילה כולו, הסתמנה מגמה לפיה טראמפ בדרך לכהונה שנייה.  

אריזונה נחשבת כבר זמן רב כמעוז רפובליקני, אך האוכלוסייה הלטינית בה הולכת וגדלה, וזרם מצביעים מאזורים ליברליים ודמוקרטים יותר, כנראה הפכו את המדינה לטובתו של ביידן. ב-2016 טראמפ ניצח שם ביותר מ-3%, אך הדמוקרטים זכו באחד ממושבי הסנאט במדינה שנתיים לאחר מכן. 

פניקס אריזונה (צילום: Dreamframer, Shutterstock)
הפכה מאדומה לכחולה. אריזונה | צילום: Dreamframer, Shutterstock

בינתיים, ספירת הקולות נמשכת, ועל פי התוצאות העדכניות ביידן מוביל על טראמפ עם 233 אלקטורים מול 214 אלקטורים לטראמפ. אלא שהמותחן הזה ככל הנראה לא צפוי להיות מוכרע היום, זאת לאחר שמספר מדינות מפתח משמעותיות הודיעו שלא ימסרו תוצאות הלילה - ובהן מישיגן (16 אלקטורים) ופנסילבניה עם 20 אלקטורים, שככל הנראה תהיה זו שתכריע מי יהיה הנשיא הבא. 

הניצחון בפלורידה שהשאיר את טראמפ בחיים 

בשעה 02:00 (שעון ישראל) נסגרו הקלפיות בפלורידה, המדינה המתנדנדת המשמעותית הראשונה עם 29 אלקטורים, שמיקדה את תשומת הלב של המטות בשתי המפלגות. מאז שנסגרו הקלפיות, החלה ספירה מואצת של הנתונים שהתקבלו - הן בהצבעה המוקדמת והן בקלפיות עצמן לאורך היום. לאחר קרב מותח במיוחד ומורט עצבים, הכריזו חלק מרשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב שהמדינה הזו הולכת לטראמפ - מה שלמעשה מותיר לו סיכוי לנצח במרוץ. 

הניצחון בפלורידה הוביל לשיפור משמעותי בסיכוייו של טראמפ לזכות בכהונה שנייה: סיכוייו לזכות במרוץ עלו מ-10% ל-33% לפי המודל של נייט סילבר מהאתר "538". בנוסף באתרי ההימורים חל מהפך: בעוד שבתחילת הערב, מרבית ההימורים היו על ביידן - כעת מי שנחשב למועמד המוביל לנצח בהימורים הוא טראמפ.  

מצביעים בפלורידה (צילום: AP)
המצביעים בפלורידה שמרו על המדינה אדומה | צילום: AP

לאחר ספירת 93% מהקולות בפלורידה, 51.2% מהבוחרים הצביעו לטראמפ ו-47.8% בלבד תמכו בביידן – פער מסתמן של כ-300 אלף קולות. הפער גדול יותר מהפער בו טראמפ ניצח את קלינטון במדינה הזו לפני 4 שנים – אז הפער ביניהם עמד על 1.2% בלבד. ככל הנראה שמה שהוביל לתוצאה הזו היא הצבעה של חלק מהקהילה ההיספנית (בדגש על הקובנית) לנשיא המכהן. 

ג'ו ביידן (צילום: AP)
מטה ביידן: "לא היינו חייבים לנצח בפלורידה" | צילום: AP

במטה ביידן מיהרו להגיב לניצחון של טראמפ במדינת השמש, שהיא גם מדינת הבית שלו, ואמרו: "ידענו שבפלורידה יהיה מרוץ צמוד והוא בהחלט צמוד. לא היינו חייבים לזכות במדינה הזו". בכך, במטה המועמד הדמוקרטי, תולים תקוות בעיקר במדינות חגורת החלודה, שבהם טראמפ ניצח לפני 4 שנים בשברירי אחוזים: מישיגן (16 אלקטורים), וויסקונסין (10 אלקטורים) ובעיקר פנסילבניה, ששווה 20 אלקטורים.