המתח בארצות הבית עולה לא רק בגלל השאלה מי ינצח בבחירות לנשיאות, אלא קיים חשש ממהומות שיפרצו ביום הבחירות. 5 ימים, המתח מורגש בהחלט. יש חשש גובר ממהומות שיפרצו ביום הבחירות או ביום שאחרי. אם התוצאות יהיו צמודות ואם מישהו לא יקבל אותם. אם לא נדע מי ניצח את הבחירות בלילה של ה-3 בנובמבר, ייקח זמן לספור את הקולות. כל צד עלול לקחת לעצמו את הבחירות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

זו הייתה שנה סוערת במיוחד בארצות הברית גם בלי הבחירות לנשיאות. מגפה, משבר כלכלי, מחאה וגם ביזה ואלימות. עכשיו נערכים גם לתרחיש שבו יהיו גורמים שלא יקבלו את התוצאות.

דונלד טראמפ, בחירות ארה"ב (צילום: רויטרס_)
יקבל את תוצאות הבחירות? טראמפ | צילום: רויטרס_

החשש הוא גם ממצב שבו ייקח זמן לספור את הקולות ולא תהיה הכרעה באותו הלילה. כשטראמפ בעצמו חזר כמה פעמים על כך שלא בטוח שיקבל את התוצאות אם יפסיד, אחרי שהכין את הקרקע לטענה שלו שהבחירות מושחתות.

גם ברשתות החברתיות נערכים למצב שבו ייקח זמן להכריז על הזוכה. ברשת הגולשים והתומכים בצדדים השונים ינסו לקבוע מי המנצח עוד לפני הקביעה הרשמית, ולזרוע דיס אינפורמציה ובלבול.

בחירות בארה"ב מצביעים בקלפי (צילום: רויטרס)
עיכוב בתוצאות, ארכיון | צילום: רויטרס
ג'ו ביידן, בחירות ארה"ב (צילום: רויטרס_)
מוביל בסקרים, ביידן | צילום: רויטרס_

קבוצות מימין ומשמאל כבר נערכות להפגנות ביום הבחירות עצמו. עוד לפני שידוע אם ועד כמה הבחירות יהיו צמודות, בכמה מדינות בארצות הברית יהיה ניתן לספור את המעטפות שיגיעו בדואר כמה ימים אחרי ה-3 בנובמבר, מה שיכול לעכב את ההכרזה על המנצח. ככל התוצאות יהיו צמודות יותר, כך זה ייקח יותר זמן. ככל שההכרעה תהיה מאוחרת יותר, כך גדל הסיכוי להתפרצות של מחאה ואלימות ברחובות.