הזכות להחזיק נשק – או ערכים סביבתיים: מה עניין את הבוחרים הצעירים בארצות הברית? "כשאני שומע שטראמפ תומך בחיים וביידן לא – זה מבחינתי הגורם המכריע", אמר כיילב דייטס בן ה-18. ברי קנדל, סטודנטית מאלבמה, אמרה: "ממשל ביידן-האריס יהיה טוב יותר לאנשים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני לא רוצה שייקחו לנו את הזכויות להחזיק את הנשק שלי או דברים כאלה", אמר ג'יימס לומיס בן ה-18, שהצביע לנשיא טראמפ במחוז באטלר באוהיו. ברי קנדל מבירמינגהאם, אלבמה, הצביעה דווקא לסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן: "רציתי מישהו שייצג ערכים סביבתיים. אני סטודנטית לביולוגיה ולשימור, וסטודנטית למדעי הסביבה, ואלו נושאים שחשובים לי מאוד".

קנדל הוסיפה: "בדקתי גם איך הם התייחסו לאנשים. אני רוצה מישהו שמכבד את כל הגזעים, את כל בני האדם, את כל הדתות. ממשל ביידן-האריס יהיה טוב יותר לאנשים".

כיילב דייטס בן ה-18 הצביע גם כן לראשונה - ותיאר את החוויה כ"משנת חיים". קיילב עבר לאחרונה מקליפורניה למחוז רתרפורד שבטנסי, הוא קיבל רישיון חדש ונרשם להצבעה בזמן. הוא בחר בנשיא דונלד טראמפ: "בתור מאמין במשיח, ובהיותי נוצרי, אני חושב שאחד הדברים החשובים ביותר עבורי הוא עמדותיהם של המועמדים בנוגע לאידיאלים מקראיים", אמר דייטס.

מצביע זהיר במיוחד בעידן הקורונה  (צילום: CBS)
מצביע זהיר במיוחד בעידן הקורונה | צילום: CBS
אנשים שהצביעו לראשונה (צילום: AP)
אנשים שהצביעו לראשונה | צילום: AP

הוא הוסיף: "כשאני שומע שטראמפ תומך בחיים וביידן לא, זה מבחינתי הגורם המכריע. אני הולך להצביע למישהו שרואה בחיים את הדבר החשוב ביותר".

מייק סוקיץ', בעל בר בפיטסבורג, פנסילבניה, אמר לרשת CBS: "אני רפובליקני - אבל הצבעתי לביידן". סוקיץ' הסביר: "אני פשוט לא חושב שהוא הפגין את האיכויות הנכונות שצריכות להיות לנשיא, בטיפול בנגיף הקורונה ובהפגנות השחורים. הוא היה אסון. אני חושב שביידן אחר. עם עוד ארבע שנים של טראמפ, אני חושב שנהיה מקוטבים ומפוצלים עוד יותר ממה שאנחנו היום. גם המעמד הבינלאומי שלנו - אנחנו מאבדים את זה ומהר".

קני רוברטס, בן 18 ממדינת וושינגטון, אמר שמדובר בבחירות "עצומות וחשובות", וכי הוא רוצה לראות שינוי. "זו בחירה ממש קשה עבורי, אני רוצה לראות שינוי - אבל האם ביידן הוא הבחירה הנכונה? אני לא יודע. חשוב לי צדק חברתי בהחלט, אני חלק מ-Black Lives Matter. הכלכלה, אני רוצה שיהיה לי כסף בכיס, ולהיות בטוח, אתה יודע. זה פשוט נראה כאילו כולם משוגעים בזמן האחרון, ואני לא רוצה לפגוע באנשים, אני רק רוצה להיות בטוח".

אנשים שהצביעו לראשונה (צילום: AP)
אנשים שהצביעו לראשונה | צילום: AP

ג'יי רנג בן 19 הצביע גם כן לראשונה בחייו. הוא בחר בדונלד טראמפ בוונקובר שבמדינת וושינגטון. "אני מאמין שעלינו להחזיק נשקים", אמר. "אני נוצרי ונראה לי שהוא גם  נוצרי, זה מרגיש כמו הבחירה הנכונה. אני מרגיש שג'ו ביידן הזה, באופן אישי, נראה שהוא מתכוון לקחת לנו את הנשקים, ואני מרגיש שאני צריך להשמיע את הקול שלי  נגד זה".

בתוך כך, מה עניין את האמריקנים כשניגשו אל מאחורי הפרגוד? סקר של מכון אדיסון מראה כי המגפה העולמית נמצאת במקום השלישי בלבד. 34% השיבו כי הכלכלה נמצאת במקום הראשון עבורם, 21% דיברו על אי השוויון בחברה האמריקנית, 18% ציינו את המגפה, 11% עסקו באלימות ובביטחון האישי – ו-11% התעניינו ברפורמות הבריאות.