ראש המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'ון רטקליף, הודיע הלילה (חמישי) כי אירן ורוסיה הצליחו לפרוץ לנתוני רישום הבוחרים האמריקנים ומנסות בעזרת המידע הזה להשפיע על הבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר. בנוסף, אירן ניסתה להפחיד מצביעים דמוקרטים בעזרת מיילים מאיימים שנשלחו לאזרחי ארצות הברית, ולפגוע בנשיא טראמפ.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"יש לנו אימות לכך כי מידע מסוים על בוחרים רשומים הושג על ידי אירן וגם על ידי רוסיה, בנפרד", אמר רטקליף ראש המודיעין האמריקני בהצהרה חריגה שנתן אמש. "ראינו כבר שאירן שולחת מיילים מזויפים שנועדו להפחיד מצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא דונלד טראמפ".

ראש המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'ון רטקליף (צילום: Reuters)
ראש המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'ון רטקליף | צילום: Reuters
טראמפ בעצרת הבחירות - לראשונה מאז שאובחן כחולה (צילום: רויטרס)
טראמפ בעצרת בחירות בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

המיילים המאיימים, שנשלחו כביכול על ידי קבוצת ימין קיצוני, בשם "הבנים הגאים", הכילו את ההודעה הבאה: "תצביעו לטראמפ ביום הבחירות או שנבוא אחריכם. שנה את השתייכותך למפלגה הרפובליקנית כדי להודיע לנו שקיבלת את הודעתנו ותציית לה".

"נתונים אלו יכולים לשמש גורמים זרים כדי לנסות ולהעביר מידע כוזב לבוחרים", הסביר ראש המודיעין רטקליף, "ובכך הם מקווים לגרום לבלבול, לכאוס ולערעור הביטחון של הבוחרים בדמוקרטיה האמריקנית". הבחירות לנשיאות ארצות הברית יתקיימו בעוד כשבועיים ב-3 בנובמבר, בין המועמד הרפובליקני הנשיא דונלד טראמפ לבין המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן.

ביידן ואובמה, ארכיון (צילום: רויטרס)
ביידן וטראמפ שהצטרף לאחרונה לקמפיין | צילום: רויטרס

"המיילים שנשלחו לבוחרים האמריקנים אמרו להם להצביע לטראמפ, אבל סוכנויות המודיעין בטוחות שהמטרה הייתה לפגוע בטראמפ", כתב הסנטור הדמוקרטי כריס מרפי בטוויטר בעקבות ההודעה. "זו טענה מפוקפקת שנדמה כי היא מונעת מהייאוש של הממשל כדי להסיח את דעת הבוחרים מהתערבות רוסית".

 

 

גם בבחירות האחרונות בארצות הברית ידוע כי נעשו ניסיונות של האקרים שנתמכו על ידי רוסיה לפרוץ לתשתית של מערכת הבחירות ב-2016. הערכת המודיעין קבעה כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה על פעולות במטרה לערער את אמון הציבור בהליך הדמוקרטי בארצות הברית, להשמיץ את המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ולפגוע בסיכויי הבחירה שלה לנשיאות.