איזה רגש מניע את דונלד טראמפ יותר, נשאל הבוקר אנטוני סקרמוצ'י, שהיה מקורב לנשיא: האהבה לבית הלבן או השנאה להפסיד? שניהם באותה במידה, השיב מי שצבר שעות ארוכות במחיצתו של הנשיא שהתמודד לתקופת כהונה שנייה.

איש לא צריך להיות מופתע מההתפתחויות של יום הבחירות. כולם מתנהלים, לפי שעה, לפי התסריט שכתב דונלד טראמפ. אלא שבניגוד לטענה שעליה הוא חוזר שוב ושוב, דונלד טראמפ לא ניצח, עדיין, בבחירות 2020. כל הסימנים מראים שהוא דווקא הולך להפסיד לג'ו ביידן. אבל הספירה נמשכת, ותימשך עוד זמן ולהכרזתו של טראמפ כי ניצח אין כל תוקף.

דונלד טראמפ (צילום: AP)
דונלד טראמפ | צילום: AP

במטה ביידן ממתינים לתוצאות וטוענים שככל שהספירה מתקדמת כך מסתמן שטראמפ יפסיד. טראמפ מאשים בזיופים ומאיים בצעדים משפטיים. האישומים של טראמפ, מיותר לציין, כרגע לא מבוססים. ההצבעה במערכת הבחירות הזו נמשכת יותר מהרגיל, משום שעשרות מיליוני אמריקאים בחרו לנצל את הזכות המוקנית להם להצביע בדואר, במעטפות כפולות, כי הם חששו להידבק בקורונה.

בממשלו של טראמפ ידעו שמפחד הנגיף, מיליונים יבחרו לשלוח את פתקי ההצבעה בדואר, ונערכו מבעוד מועד. להקשות על התהליך ולסבך אותו. מכיוון שדפוס ההצבעה הזה מאפיין את תומכי ביידן. מאחר שרפובליקנים תומכי טראמפ חוששים פחות מהמגפה ומעדיפים להגיע לקלפיות ביום הבחירות קולותיהם נספרו ראשונים במדינות המכריעות. תהליך האימות והספירה של המעטפות החל בשלב מאוחר יותר. זו הסיבה שאחרי "האשליה האדומה" שבה מוביל טראמפ מגיע "גל כחול" שמעניק ניצחון לביידן. 

ג'ו ביידן בנאום (צילום: AP)
ביידן בהצהרה אחרי נעילת הקלפיות | צילום: AP

טראמפ יודע את זה ונערך לכך כשמנע שידרוג של שרותי הדואר החלודים של ארצות הברית וכבר חודשים פועל לדיסקרדיטציה של התהליך. וכך בחסות דונלד טראמפ והחשש מנגיף הקורונה הפך יום הבחירות בארצות הברית לשבוע. ועוד היד נטויה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות