חברי הקונגרס החדשים: בארצות הברית מתבררת הבוקר (רביעי) זהותם של אנשי בית הנבחרים, שמונו בבחירות לכהונה בת שנתיים. לצד כמה זכיות היסטוריות נבחרו לקונגרס גם כמה מועמדים שהואשמו בגזענות ואנטישמיות. כמה מהשמות החדשים והמעניינים בקונגרס האמריקני:

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שרה מקברייד תהפוך לאישה הטרנסית הראשונה שמייצגת מדינה בסנאט האמריקני. מקברייד בת ה-30 זכתה בקלות במרוץ למושבה מטעם מדינת דלאוור, מדינתו של ג'ו ביידן. "אני מקווה שהניצחון הלילה מראה שילד מקהילת הלהטב"ק הוא גדול מספיק בדמוקרטיה שלנו".

מקברייד ניצחה את המועמד הרפובליקני סטיב וושינגטון בקרב על הכיסא שהותיר הסנאטור המכהן האריס מקדוואל, שאחרי 44 שנה בתפקיד החליט לא לרוץ מחדש. מקדאוול הודיע על תמיכתו במקברייד. "אני נלחמתי כל חיי כדי שאנשים ייזכו לכבוד, שלוות נפש וסיכוי הוגן", אמרה כשהכריזה על מועמדותה.

הטרנסית הראשונה בקונגרס האמריקני (צילום: רויטרס)
מקברייד, הטרנסית הראשונה בקונגרס | צילום: רויטרס

המועמדת עלתה לכותרות הארציות ב-2012 כאשר פרשה מנשיאות גוף הסטודנטים של "אמריקן יוניברסיטי" ויצאה מהארון כטרנסית. במהלך לימודיה היא התמחתה בממשל של אובמה, והפכה לאישה הטרנסית הגאה הראשונה שעבדה בבית הלבן. ב-2016 נאמה בוועידה הדמוקרטית הגדולה בפילדלפיה, וגם במקרה זה הייתה האישה הטרנסית הראשונה.

במרוץ אחר, מדיסון קת'ורן נבחר לקונגרס מטעם צפון קרוליינה, כמועמד המפלגה הרפובליקנית. הוא הרפובליקני הצעיר ביותר שנבחר לקונגרס אי פעם – וחבר הקונגרס הצעיר ביותר שנבחר זה 50 שנה מכל מפלגה שהיא. באוגוסט האחרון הוא חגג 25 - הגיל המינימלי כדי להיבחר לקונגרס.

הוא מרותק לכיסא גלגלים מאז שנפגע בתאונת דרכים בגיל 18. במרוץ לקונגרס הצליח למתג את עצמו כפנים צעירים ורעננים – וניצח כמה מועמדים ותיקים אחרי. עם זאת, קת'ורן ספג ביקורת קשה לאחר שביקר באתר המזוהה עם היטלר - והוא אף הואשם בגזענות.

חברת הקונגרס מרג'ורי טיילור גרין (צילום: רויטרס)
צילום: רויטרס

מרג'ורי טיילור גרין הפכה לתומכת הראשונה של תיאוריות קונספירציה ימניות קיצונית מקבוצת "QAnon" שזכתה במושב בקונגרס. גרין, אשת עסקים רפובליקנית, הוכרזה כמנצחת ברובע ה-14 בג'ורג'יה. היא ספגה ביקורת בעקבות הצהרות גזעניות ותמיכתה ב"QAnon", תיאוריית קונספירציה חסרת בסיס ששורשה בבדיות אנטישמיות.

חסידיה של התנועה מאמינים כי דונלד טראמפ נלחם בחשאי נגד דמוקרטים, מיליארדרים וסלבריטאים שעוסקים בסחר בילדים. ה-FBI זיהה את התנועה כאיום טרור פוטנציאלי. בסרטונים שפורסמו ב"פוליטיקו" היא תועדה כשטענה שיש למנוע ממוסלמים לשרת בממשלת ארה"ב, ואף קידמה שקר אנטישמי בנוגע למיליארדר ג'ורג' סורוס.

בנוסף, שני נבחרים דמוקרטים מניו יורק – ריצ'י טורס ומונדייר ג'ונס – יהיו לחברי הקונגרס השחורים הראשונים מקהילת הלהט"ב.