אפשר אולי להתווכח מי יותר טוב ליהודים - ביידן או טראמפ - אבל מבחינת הקול היהודי בארצות הברית התשובה נחרצת: באופן מסורתי, היהודים הולכים עם הדמוקרטים, אך בישראל המגמה מסתמנת כהפוכה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בבחירות הקודמות קלינטון קיבלה 71% מקולות היהודים, טראמפ רק 24%. ביידן צפוי הלילה (בין שלישי לרביעי) לשמור על הפער הזה לפחות, אם לא להגדיל אותו. במפלגה הרפובליקנית מעריכים שרוב הישראלים בעלי אזרחות אמריקאית שמצביעים כאן בארץ, יצביעו טראמפ - ובתוצאות האמת נגלה אם זה מתממש.

קלינטון, טראמפ (צילום: רויטרס)
לפני 4 שנים הקול היהודי הלך עם קלינטון | צילום: רויטרס

טראמפ לכל אורך הקדנציה היה הכי פרו ישראלי שאפשר, עם יחסים קרובים מאוד עם ראש הממשלה נתניהו ושורה של צעדים היסטוריים: העברת השגרירות, ההכרה ברמת הגולן והאחרון שבהם הוא כמובן הסכמי השלום - אבל לפחות לפי הסקרים כרגע בארצות הברית, זה עדיין לא הצליח לשנות דרמטית את מגמות ההצבעה של הקהילה היהודית במדינות המפתח. אלו הן לא הסיבות שיהודי ארה"ב יוצאים לקלפי.

סקר שנערך בשבועיים האחרונים על ידי הארגון הליברלי ג'יי סטריט מעריך ש73% מהיהודים בפלורידה מעדיפים את ביידן על פני טראמפ. מדהים לראות עד כמה התמונה הזו מתהפכת כששואלים את הישראלים מה הם חושבים.

מסקר של מנו גבע לאולפן שישי עולה כי 54% מהישראלים תומכים בטראמפ, 21% בביידן. התמיכה בטראמפ מזנקת ל-77% בקרב מצביעי הימין. מה ששוב ממחיש את הפער האדיר בתפיסה בין יהודי ארה"ב ליהודים כאן בארץ, בשאלה מי צריך להיכנס לבית הלבן הלילה.