תוצאות הבחירות ממשיכות לזרום, עימותים פרצו סמוך לבית הלבן: מהומות החלו הלילה (רביעי) בין תומכי הנשיא טראמפ לבין תומכי המועמד הדמוקרטי ביידן שהתאספו מחוץ למשכנו של הנשיא בוושינגטון בזמן התוצאות. כוחות הביטחון חוצצים בין שני המחנות מחשש להסלמה של המהומות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מושל פלורידה רון דסנטיס, בעל ברית של טראמפ, הורה לכוחות המשמר הלאומיים להתפרס ברחבי המדינה בציפייה לארועים אלימים ביום הבחירות. למרות המתח, גורמים רשמיים מדווחים על יום הצבעה "חלק" ללא תקריות. החיילים הוצבו במספר מקומות אסטרטגיים, על פי דובר המשמר הלאומי סא"ל קייטלין בראון, בהוראת דסנטיס‎.

בגלל החשש שמפגינים יפרצו במהומות ברחבי ארה"ב ובוושינגטון הבירה בפרט לאחר התבררות תוצאות הבחירות בארה"ב, גורמי הביטחון הפדראליים הקימו בטונדות וגדרות גבוהים שחסמו את הגישה למתחם הבית הלבן. הרשויות הסבירו שנכון לרגע זה לא קיים איום ממשי, אך הם נאלצו לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים אם המצב בשטח יתדרדר ביממה הקרובה או בימים הקרובים.

הפגנות בוושינגטון נגד טראמפ (צילום: רויטרס)
המחאות ליד הבית הלבן | צילום: רויטרס

הצוותים שהקימו את מערך האבטחה המיוחד עבדו מסביב לשעון במשך לילה שלם בסופן הוקמו בטונדות ענקיות שהוגדרו כ"חסרות פרופורציה" בשל גודלן - 2.5 מטרים לגובה ורוחב של מטר לפחות. בסך הכול, מתחם הבית הלבן, שכולל בין היתר גם רחובות מרכזיים מסביבו, משוריין על ידי הבטונדות שמשתרעות על שטח של 52 דונם.

הוועדה הלאומית הרפובליקנית (RNC) העבירה את מפקדתה בליל הבחירות מבניין ממשלתי בוושינגטון הבירה, למקום שלא פורסם. לדברי דובר הוועדה - המפקדה עברה בגלל חששות ביטחוניים, כך דווח הלילה בפוקס. וושינגטון הבירה נערכת להפגנות ולתסיסה אזרחית אפשרית בעקבות תוצאות הבחירות, עם תגבור של שוטרים ואנשי השירות החשאי שפרוסים מחוץ לבית הלבן.

אחד האירועים המרכזיים שהעלו את רמת הכוננות של גורמי הביטחון הפדראליים לרמה גבוהה כל כך, הוא מותו של ג'ורג' פלויד - אירוע שבעקבותיו פרצו מהומות ענק ברחבי ארה"ב, מהומות שהגיעו גם לסביבת הבית הלבן. במקביל, עסקים רבים, שסבלו מבזיזה מאסיבית במסגרת המהומות בעקבות מותו של פלויד, מתכוננים גם הם למהומות הצפויות, ורובם אטמו באמצעות דיקטים את החלונות של החנויות שלהם.