הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הכריז הלילה (בין רביעי לחמישי) על מינויו של רון קליין לתפקיד ראש הסגל שלו בבית הלבן. קליין, יהודי אמריקני, שימש כראש הסגל של ביידן וכסגן הנשיא בממשל אובמה. "רון היה בעל ערך רב עבורי במהלך שנים רבות", אמר הנשיא בהודעתו הרשמית, וקליין הודה: "כבוד של פעם בחיים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עם חילופי הממשל בינואר הקרוב, ימונה רון קליין לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן ויכהן כיועץ בכיר לביידן, כך פורסם הלילה בארה"ב. "נוסף על התמיכה בנשיא הנבחר", נכתב בהודעה הרשמית, "קליין יעבוד על הקמת צוות מגוון, מנוסה ומוכשר שיסייע לנשיא הנבחר ולסגניתו האריס להתמודד עם האתגרים הדחופים במדינה".

"רון היה בעל ערך רב עבורי במהלך השנים הרבות שבהן עבדנו ביחד", אמר ביידן. "גם כאשר הצלנו את הכלכלה האמריקנית בשנת 2009 ומאוחר יותר כשהתגברנו על מצב החירום בבריאות הציבור ב-2014. הניסיון העמוק והמגוון שלו, והיכולת שלו לעבוד עם אנשים מכלל הקשת הפוליטית, אלו בדיוק הדברים שאני צריך אצל ראש הסגל בבית הלבן כאשר אנו מתמודדים עם רגע של משבר".

קליין ואובמה, ארכיון (צילום: רויטרס_)
קליין ואובמה, ארכיון | צילום: רויטרס_

"לשרת את הנשיא ביידן בתפקיד הזה זהו כבוד של פעם בחיים", אמר קליין בתגובה על המינוי. "אני מצפה לסייע לו ולסגנית הנשיא להרכיב צוות מוכשר ומגוון לעבודה בבית הלבן, עם אג'נדה שאפתנית לשינוי וניסיון לרפא את השסעים בארצנו".

במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, קליין היה אחד מהיועצים הבכירים לביידן, ולשניים היסטוריה ארוכה של עבודה משותפת. בתקופת כהונתו של ביידן כסגן הנשיא של אובמה, כיהן קליין כראש הסגל שלו. נוסף על תפקידים מרכזיים אלו, קליין כיהן כיועץ בקמפיינים הנשיאותיים של ביידן בשנים 1998 ו-2008, ומונה לתפקיד יועץ בכיר לוועדת המשפט בסנאט בשנים 1992-1989, אז שימש ביידן כיו"ר הוועדה.

ראש הסגל החדש גם מילא תפקיד משמעותי בבית הלבן בשיאה של התפרצות נגיף האבולה בשנים 2015-2014. הנשיא לשעבר ברק אובמה אמר עליו אז, כי "קליין קיבל על עצמו אתגר שרבים כינו אותו כ'בלתי עביר', ובהובלת הצוות הביא להתקדמות אדירה והזכיר לעולם מה הופך את אמריקה ליוצאת דופן".

רון קליין: ראש הסגל הבא בבית הלבן (צילום: רויטרס_)
רון קליין: ראש הסגל הבא בבית הלבן | צילום: רויטרס_

קליין גם שימש כראש הסגל של סגן הנשיא לשעבר אל גור, ראש הסגל של התובע הכללי ג'נט רנו, ויועץ בקמפיינים של הנשיאים לשעבר ביל קלינטון וברק אובמה, והמועמדים לנשיאות אל גור, ג'ון קרי והילארי קלינטון. במהלך תפקידיו השונים בוועדת המשפט, הוא היה אחראי או השתתף במינוי של 8 שופטי בית המשפט העליון בארה"ב.