מודה בהפסד? במהלך שיחה עם עיתונאים לרגל חג ההודיה, השיב הלילה (בין חמישי לשישי) הנשיא טראמפ לשאלות הכתבים בפעם הראשונה מאז הוכרז ג'ו ביידן כנשיא הנבחר. טראמפ אמר כי יעזוב את הבית הלבן אם חבר האלקטורים יבחר במועמד הדמוקרטי, האמירה הקרובה ביותר להודאה בתבוסה שנשמעה מפי הנשיא המכהן. עם זאת, בהמשך טען טראמפ בטוויטר: "תקשורת הפייק ניוז עיוותה את המסר שלי - המסר הוא שהבחירות זויפו ואני ניצחתי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

טראמפ הוסיף כי הוא סבור שזו תהיה "טעות מצד האלקטורים", וסירב להשיב על השאלה האם ישתתף בטקס ההשבעה של הנשיא החדש ביידן. בנוסף, הבטיח טראמפ אירוע קמפיין גדול בהשתתפותו מחר בג'ורג'יה, שם ייערכו ב-5 בינואר בחירות חוזרות לסנאט.

זמן לא רב לאחר ההצהרה צייץ טראמפ בטוויטר: "הענקתי הצהרה ארוכה לתקשורת אחרי שאיחלתי לאנשי הצבא חג הודיה שמח - והבנתי שוב שתקשורת הפייק-ניוז עיוותה את המסר המרכזי של דבריי. המסר המרכזי שלי היה שבחירות 2020 זויפו ושאני ניצחתי!". טוויטר הצמידה שוב אזהרה לציוץ של נשיא ארצות הברית, לפיה המידע המופיע בו מוטעה. 

ביידן ניצח את המרוץ לנשיאות עם 306 אלקטורים – מספר גבוה בהרבה מ-270 האלקטורים הדרושים. מספר האלקטורים שקיבל טראמפ עומד על 232 בלבד. הנשיא האמריקני סירב להודות בתבוסה עד כה, ובחר לחזור שוב ושוב על סדרת טענות חסרות שחר הנוגעות להונאת הצבעות. הוא יצא למאבקים משפטיים בניסיון לאתגר את התוצאות במספר מדינות כמו פנסילבניה ומישיגן.

דונלד טראמפ הבית הלבן (צילום: רויטרס, רויטרס_)
יעזוב את הבית הלבן? טראמפ | צילום: רויטרס, רויטרס_

עם זאת, מאמצי טראמפ לביטול התוצאות במדינות המפתח נכשלו. חבר האלקטורים צפוי להיפגש ב-14 בדצמבר, אז יתנו הנציגים את קולותיהם לזוכה בהצבעה הנשיאותית במדינה. הקולות יספרו באופן רשמי בקונגרס ב-6 בינואר.

השבוע קיבל צוותו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן עדכון מהממשל הנוכחי, לפיו ניתן להתחיל בשלב ההכנות למעבר ולחילופי הממשל באופן רשמי. "המאבק המשפטי נמשך, ואני מאמין שננצח", כתב טראמפ בטוויטר. "אבל לטובת המדינה – הוריתי לעשות מה שנדרש".

אמילי מרפי, ראש מנהל השירותים הכלליים בארה"ב (GSA) שאמון על הסוגיה, הודיעה לביידן כי הממשל הרפובליקני מוכן להתחיל לעבוד עם צוותי המעבר כחלק מההליך השגרתי של חילופי הממשל האמריקני.