בכירים בוועדת הבחירות לנשיאות ארה"ב דחו הלילה (בין חמישי לשישי) את טענותיו של הנשיא טראמפ בדבר הונאות נרחבות של בוחרים ואי סדרים ואמרו כי אין "שום הוכחה" לכך שקולות אבדו או שונו, או שמערכות ההצבעה מושחתות. לדבריהם, מערכת הבחירות הייתה המאובטחת ביותר בתולדות ההיסטוריה האמריקנית. במקביל, הרשתות האמריקניות הודיעו הבוקר כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן זכה גם במדינת אריזונה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ההצהרה של המחלקה לביטחון המולדת והסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות (CISA) הגיעה לאחר שכריסטופר קרבס, האחראי על אבטחת הסייבר בבחירות, אמר למקורבים שהוא צופה שיפוטר אחרי שנלחם בטוויטר בהפצת מידע מוטעה שנוגע לבחירות.

 

 

קרבס זכה לשבחים מהמפלגה הדמוקרטית וגם מהרפובליקנים על תפקידו במערכת בבחירות, שעל פי רוב התנהלה בצורה חלקה למרות החשש המתמשך כי האקרים זרים עשויים לנסות לשבש את ההצבעה.

בהצהרה נאמר כי נציגי הבחירות "בוחנים ובודקים פעמיים" את תוצאותיהם המקומיות לפני אישור המספרים. "כשהתוצאות צמודות, רבים יספרו את הקולות מחדש. בכל המדינות עם תוצאות כאלו במערכת הבחירות הנוכחית יש רשומות נייר של כל הצבעה, מה שמאפשר את היכולת לחזור ולספור כל הצבעה במידת הצורך".

"למרות שאנו יודעים שיש הרבה טענות מופרכות והזדמנויות למידע מוטעה לגבי תהליך הבחירות, אנו יכולים להבטיח שיש לנו אמון בביטחון ובשלמות הבחירות שלנו, וכדאי שגם לכם", נאמר בהצהרה. "אם יש לכם שאלות לגבי ההליך, התייחסו לוועדת הבחירות כאל קולות מהימנים".

למרות שרשתות הטלוויזיה האמריקניות כבר הכריזו על ג'ו ביידן כנשיא הנבחר, התוצאות הרשמיות טרם פורסמו, מאחר שבשורה של מדינות נמשכת ספירת הקולות. עד כה המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן זכה ל-290 אלקטורים, 20 יותר מהמינימום הנדרש כדי להיבחר כנשיא. דונלד טראמפ, לעומת זאת, קיבל עד כה רק 217 אלקטורים.

הרשתות האמריקניות המרכזיות ABC, NBC ו-CNN הצטרפו הבוקר אל רשת FOX ואל סוכנות AP - והודיעו כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן זכה גם במדינת אריזונה. ב-FOX וב-AP הודיעו על ניצחון של ביידן באריזונה כבר בליל הבחירות.