לחץ כבד על טראמפ להודות בהפסד בבחירות: הנשיא האמריקני עדיין מתעקש שהוא לא הפסיד לביידן, וכעת הוא ניצב תחת מתקפה מהבית. בזמן שהנשיא הנבחר ביידן כבר הודיע על תוכנית לאומית למאבק בקורונה - עוד לפני שנכנס לתפקיד - הנשיא לשעבר בוש בירך אותו על ניצחונו וקרא לטראמפ להודות ל-70 מיליון מצביעיו - ולקבל את התוצאות. הלילה עו"ד בן גינזבורג, הפרקליט הבכיר שסייע לבוש במאבקו המשפטי שהביא בסופו של דבר לניצחון בפלורידה, ניצב מול המצלמה ובריאיון מיוחד הוא אמר בפירוש: טראמפ רק מנסה להרוויח זמן.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עו"ד בן גינזבורג הוא אחד הפרקליטים הבכירים והמוכרים בארה"ב וכל חייו היה רפובליקן. הוא מומחה לחוקה האמריקנית ובמשך 4 עשורים הוא פעל בזירה הפוליטית. הוא מוכר במיוחד לאור העובדה שבשנת 2000 הצליח לבנות לג'ורג' וו. בוש את האסטרטגיה המשפטית שלו, שבסופו של דבר הביאה למועמד הרפובליקני את פלורידה - ואת הנשיאות, על חודם של 527 קולות בלבד. בריאיון מיוחד שהעניק לתוכנית "60 דקות" הוא אומר שהמקרה בפלורידה והבחירות הנוכחיות הם שני סיפורים שונים.

"מצד אחד מדובר בפעילות משפטית של עורכי דין שמגיבים ללקוח שלהם שלא מקבל את התבוסה", הוא הזהיר. "מצד שני זה יכול להיות ניסיון להאט את ספירת הקולות במדינות שונות, בתקווה שהן לא ישלימו את מלאכת הספירה באופן רשמי עד לבחירת האלקטורים".

כשהתבקש לפנות למצלמה ולהעביר מסר לנשיא המכהן טראמפ הוא אמר: "אדוני, אתה צריך לקחת צעד אחורה ולהסתכל על התוצאות - זוהי דמוקרטיה ואתה צריך לכבד את החוקה ואת הדבר החשוב ביותר בה, את הבחירות ואת (עיקרון) החלפת הממשלים. אתה לא יכול להפריע לזה".

בזמן שטראמפ עדיין לא מוכן להודות בתבוסה, הנשיא ה-43 של ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, פרסם מטקסס הודעת ברכה לביידן והודה לו על "נאום פטריוטי" שנשא עם סגניתו האריס עם היוודע ניצחונם. "הרגע דיברתי עם הנשיא הנבחר של ארה"ב", כתב בעקיצה לטראמפ, "אני מברך אותו על ניצחונו... למרות שיש בינינו חילוקי דעות פוליטיים, אני יודע שביידן הוא אדם טוב שהרוויח את ההזדמנות שלו להנהיג ולאחד את ארצנו".

לטראמפ פנה הנשיא לשעבר ישירות, אך שיגר מסר מרומז כדי שיקבל את תוצאות הבחירות: "אני רוצה לברך את הנשיא טראמפ ותומכיו על קמפיין קשה. הוא זכה בקולותיהם של יותר מ-70 מיליון אזרחים - הישג פוליטי עצום. הם אמרו את דברם וימשיכו להישמע".

"העובדה שכל כך הרבה אזרחים השתתפו בבחירות היא סימן טוב לבריאותה של הדמוקרטיה שלנו ותזכורת של העוצמה של ארה"ב לעולם", הוסיף בוש שפנה גם לאזרחים: "לא משנה איך הצבעתם, הקול שלכם נספר. לנשיא טראמפ יש זכות לבקש ספירה חוזרת באמצעים חוקיים... לעם האמריקני יש ביטחון שהבחירות היו הוגנות... והתוצאות הן ברורות".

למרות הלחץ הכבד על טראמפ, כלי תקשורת בארה"ב דיווחו הלילה שהנשיא מתעקש לארגן עצרות במדינות רבות כדי לדרוש ספירה חוזרת של הקולות. ארבעה מיועציו של טראמפ דיווחו שהעילה לקיום העצרות היא טענה לא מבוססת לפיה התקבלו - ונספרו - קולות של אזרחים שמתו. בין היתר טראמפ ומקורביו מתבססים על הודעה שקרית ולפיה 21 אלף קולות של מתים מפנסילבניה נספרו, טענה שהופרכה בידי הניו יורק טיימס. הבוקר פרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, התעקש כי "כלי התקשורת המושחתים" מתבססים על ספירת קולות מוטה: "נוכיח את הכול".

בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור הדהד דיווח שקרי נוסף על כך שנספר קול של תושב מישיגן למרות שהוא מת. תוך זמן קצר הניו יורק טיימס והאינסיידר הפריכו גם את הדיווח הזה, ופרסמו שמדובר בשגיאה שכן הקול שנספר הוא של בנו של אותו אדם שמת, שנקרא על שם אביו.

למרות שאין, עדיין לפחות, עדויות מבוססות בארה"ב להונאה המונית בספירת הקולות, טראמפ מתעקש להשתמש בטיעון הזה כדי לערער על תוצאות הבחירות. הנשיא גם מהדהד "אתגרים משפטיים" במדינות מתנדנדות כמו מישיגן, פנסילבניה, אריזונה, ג'ורג'יה ונבאדה - ולפי הדיווחים האחרונים בארה"ב הוא נערך לבקש ספירה חוזרת בכמה מדינות, כולל ויסקונסין.