יומה הרביעי והאחרון של הוועידה הרפובליקנית נערך הלילה (בין חמישי לשישי) בבית הלבן, במסגרתו נאמו הנשיא טראמפ ובתו איוונקה – ואושרה מועמדותו של טראמפ לנשיאות באופן רשמי. בסיום נאומו, שנגע בנושאים שמעסיקים רבים מהאמריקאים, אמר הנשיא: "אנחנו נהפוך את אמריקה לגאה וגדולה הרבה יותר משהייתה. אני מאוד גאה להיות המועמד של המפלגה הרפובליקנית".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בנאומו, טראמפ התייחס לנושאים הבוערים שפוקדים את האומה האמריקנית ביניהם משבר הקורונה שהביא לאבטלה נרחבת, המתיחות ברחובות בעקבות אירועי הירי וכמובן - המצב במזרח התיכון והסכם השלום בין ישראל לאמירויות. "כשנכנסתי לתפקיד, המזרח התיכון היה כאוס מוחלט", אמר טראמפ. "דאע"ש השתולל, אירן התעצמה, וסופה של המלחמה באפגניסטן לא נראה באופק. נסוגתי מהסכם הגרעין החד צדדי עם אירן. שלא כמו נשיאים רבים לפני, עמדתי בהבטחתי, הכרתי בבירת ישראל האמיתית - והעברתי את השגרירות לירושלים. אבל לא רק דיברנו על זה כצעד עתידי - בנינו אותה".

 

 

הנשיא הוסיף: "במקום לבזבז מיליארד דולר על בניין חדש כמתוכנן, לקחנו בניין קיים במיקום טוב יותר, ופתחנו אותו בעלות של פחות מ-500 אלף דולר. אנחנו גם הכרנו בריבונות הישראלית ברמת הגולן, והחודש השגנו את הסכם השלום הראשון במזרח התיכון מזה 25 שנים. בנוסף, השמדנו 100% מח'ליפות דאע"ש - והרגנו את מייסדו ומנהיגו של הארגון". 

טראמפ בוועידה הרפובליקנית (צילום: רויטרס_)
טראמפ בוועידה הרפובליקנית | צילום: רויטרס_

בתו של נשיא ארה"ב, איוונקה טראמפ, עלתה גם היא לנאום בוועידה ואמרה: "אבי נקט בגישה חדשה במזרח התיכון. שמעתי מנהיגים שאמרו לאבי לא להעביר את השגרירות לירושלים - אבל הוא קיים את הבטחתו. רק לפני כמה שבועות הוא הוביל את הסכם השלום הגדול ביותר במזרח התיכון ב-25 השנים האחרונות". איוונקה הוסיפה: "וושינגטון לא שינתה את אבי - אבא שלי שינה את וושינגטון".

התמונות שהגיעו מוושינגטון בשעות שקדמו לוועידה היו נראות חריגות בשל העובדה ש-1,500 הנוכחים כלל לא נדרשו לחבוש מסכות למניעת הדבקה, או לשמור על ריחוק חברתי. מארק מדוז, ראש הסגל בבית הלבן, אמר כי מספר אנשים בקהל עברו בדיקות קורונה – אך החובה לא חלה על כולם. "אני חושב שזו סביבה בטוחה, בהתחשב בנסיבות", אמר.