הנשיא קורא למנות מחליף לשופטת שנפטרה - ומיד: יממה עוד לא חלפה מאז שנודע דבר מותה של שופטת בית המשפט העליון של ארה"ב, רות ביידר גינזבורג, והנשיא דונלד טראמפ כבר צייץ הערב (שבת) כי הרפובליקנים צריכים למהר ולמצוא שופט שיחליף אותה מטעמם - "ללא דיחוי". מינוי השופטים היא סוגיה משמעותית שעשויה להשפיע על הבוחרים האמריקנים בעוד כחודש וחצי ולכן, לדבריו של הנשיא, כבר יש לו רשימת מועמדים לתפקיד ורוב הסיכויים "שיבקש למנות אישה לתפקיד".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הנשיא טראמפ אמר הלילה כי הוא מחזיק ברשימת מועמדים לתפקיד השופטת בבית המשפט העליון במקום ביידר גינזבורג ז"ל, והוסיף: "סביר להניח שמחליפתה תהייה אישה". עוד אמר הנשיא כי יכריז על המועמדת "בקרוב מאוד", זאת למרות דרישת הדמוקרטים להמתין לאחרי הבחירות. טראמפ התייחס לשתי מועמדות, איימי קוני וברברה לגואה.

"הוצבנו בעמדת הכוח והחשיבות הזו כדי לקבל החלטות עבור האנשים שבחרו בנו בגאווה גדולה", כתב הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו ותייג את החשבון הרשמי של המפלגה הרפובליקנית. "ההחלטה החשובה שבהן נחשבת זה מכבר לבחירת שופטי בית המשפט העליון של ארצות הברית. יש לנו חובה לעשות זו, ללא דיחוי!". 

אם אכן יצליח טראמפ למנות שופט שמרן לתפקיד - יהיה זה המינוי השלישי שביצע במהלך כהונתו ובכך יתרחב הרוב השמרני ל-6-3 לעומת השופטים הליברלים. מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט, צ'אק שומר, קרא לא למנות שופט חדש למילוי מקומה עד לאחרי הבחירות. לדבריו: "לעם האמריקני צריכה להיות השפעה על המינוי הבא לבית המשפט העליון. לכן, יש לחכות עד לבחירת הנשיא הבא". גם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן אוחז בגישה דומה: "שיהיה ברור - אין ספק שהבוחרים צריכים לבחור את הנשיא, והוא צריך לבחור את השופט לאישור הסנאט".

רות ביידר גינזבורג (צילום: reuters)
נפטרה בגיל 87. שופטת העליון האמריקנית רות ביידר-גינזבורג | צילום: reuters

מוקדם יותר היום ספד טראמפ לביידר גינזבורג: "האומה שלנו מתאבלת על אובדן של 'ענקית' החוק", ולא הגיב בהקשר למינוי מחליף. מנהיג הרוב הרפובליקני מיץ' מקונל אמר כי אם טראמפ יציע מועמד אז הוא יגיע לאישור הסנאט.