נגיף הקורונה הצליח להגיע תוך חודשים ספורים כמעט לכל העולם. עם הגברת קצב ההתפשטות והעלייה במספר המתים, החלו פוליטיקאים ומנהיגים דתיים יצירתיים להודיע על שיטות - לא מדעיות וחלקן מופרכות לחלוטין - שנועדו לבלום את ההתפרצות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בהודו לדוגמה, פוליטיקאים מהמפלגה ההינדית הלאומית (BJP) השולטת החלו להציע לציבור לשתות "תרופה" לא שגרתית כדי להילחם בקורונה - שתן של פרה. כזכור, הפרה היא חיה קדושה בהודו וגם הפרשותיה, כך לפי האמונה, בעלות סגולות ייחודיות.

ההצעה היצירתית הביאה מאות בני אדם לשתות שתן פרות, שחלק מההינדים מאמינים שהוא בעל נחיצות בריאותית. אחד מעובדי המפלגה שהציעה את ה"תרופה" בעיר כלכותה נעצר בגין ארגון תחרות המונית של שתיית שתן פרות - בעוד הממשלה הורתה להימנע מהתקהלויות.

בטנזניה, הנשיא המקומי הבטיח לאזרחים שתפילה ראויה ומשותפת בכנסייה ליד ביתם "תשרוף" את הנגיף ותעלים אותו. המלצתו הגיעה בניגוד להנחיות שלו עצמו - למנוע כל התכנסות המונית, לצד עצירת כל הטיסות הבינלאומיות, בתי הספר ופעילות האוניברסיטאות.

"הנגיף הזה לא יכול לשרוד את גופו של ישו, הוא יישרף", אמר בברכה שפרסם לכבוד חג הפסחא. "זאת הסיבה שלא נלחצתי כשהשתתפתי במנייני תפילה קדושים".

מדורו
תה נגד הקורונה, ניקולאס מדורו | צילום: AP Ariana Cubillos

בברזיל, מטיף דתי מהימין הקיצוני שמשמש גם כחבר קונגרס, הציע לקיים "יום צום" כדי להיאבק בקורונה. לטענתו, העינוי שיעבור הגוף אצל רבים בציבור יביא לנס שירפא את ברזיל במהירות. ההצעה נדחתה על ידי הנשיא בולסונארו, שהגדיר אותה "חסרת אחריות, פרנואידית ומנוגדת למדע".

בקשמיר יצאו למלחמה דווקא בעצי הצפצפה הרבים. הרשויות המקומיות מתכוונות לכרות בין 10-15 מיליון עצים, שלטענתם "מסוכנים לבריאות הציבור". לפי מומחים מקומיים, העצים גורמים לעליית החום ואלרגיות אצל בני אדם - ומכאן גם התעטשות והשתעלות שמפיצות את הנגיף.

בולסונרו
אפילו בולסונרו התנגד, ארכיון | צילום: AP Silvia izquierdo

בוונצואלה, הנשיא מדורו נכשל בלספק לאזרחיו מערכת בריאות שתוכל להתמודד עם הנגיף. בעוד מספר החולים גדל ומערכת הבריאות המקומית קורסת, מדורו פרסם הצעה יצירתית בטוויטר - שתיית תה. לטענתו, שתיית תה לימונית וסמבוק תוכל לסייע במאבק בקורונה וביצירת חיסון פנימי כנגד הנגיף. הציוץ הוסר לאחר כמה שעות על ידי טוויטר כחלק מהקמפיין נגד הדיס-אינפורמציה שמופצת ברשת.