תגלית יוצאת דופן בחיפוש אחר חיים מחוץ לכדור הארץ: מדענים בריטים גילו לראשונה מים בכוכב לכת עם טמפרטורות דומות לאלה שבכדור הארץ, מה שיכול להעיד על אפשרות לתנאים תומכי חיים - כך פורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות AFP. המים התגלו על כוכב הלכת K2-18b, הנמצא במרחק של כ-110 שנות אור מכדור הארץ ומוגדר "ישיב". בכתב העת Nature Astronomy נכתב כי זו הפעם הראשונה שהתגלו עדויות למים בכוכב לכת במערכת שמש אחרת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

החוקרים הסתמכו על תצפיות של טלסקופ חלל שצולמו בין 2016 ל-2017. בבדיקת הנתונים של תנועת כוכבי הלכת סביב הכוכב שלהם, רק K2-18b חשף חתימה מולקולרית של מים - תנאי לחיים על כדור הארץ. החוקרים מעריכים שגם חנקן ומתאן נמצאים באטמוספרה של כוכב הלכת, אבל הם נמצאים מתחת לסף הגילוי של המכשירים הקיימים. בנוסף, נדרש מחקר נוסף כדי להעריך את עובי העננות ואת אחוז המים באטמוספרה.

"כוכב הלכת הזה הוא המועמד הטוב ביותר שיש לנו מחוץ למערכת השמש שלנו בחיפוש אחר סימני חיים", אמרה פרופסור ג'ובאנה טינטי מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון לסוכנות הידיעות הצרפתית. "איננו יכולים להניח שיש בו אוקיינוסים על פני השטח, אך זו אפשרות אמיתית".

כוכב הלכת K2-18b אותר ב-2015 על ידי טלסקופ החלל קפלר במרחק של כ-110 שנות אור מאיתנו. המסה שלו היא פי שמונה מזו של כדור הארץ, גודלו פי שניים והטמפרטורות בו מאפשרות קיום חיים. "למצוא מים בעולם שעשוי להיות מיושב שאינו כדור הארץ, זה דבר מרגש להפליא", שיתף החוקר ד"ר אנג'לו ציאראס מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון. "K2-18b אינו 'כדור הארץ 2.0'. עם זאת, זה מקרב אותנו לענות על השאלה האם כדור הארץ הוא ייחודי?".

"למעלה מ-4,000 כוכבים התגלו, אך איננו יודעים הרבה על ההרכב שלהם ועל אופיים", ציינה פרופסור טינטי. "על ידי התבוננות בכוכבי לכת נוספים אנו מקווים לחשוף סודות לגבי הכימיה שלהם, היווצרותם והתפתחותם".