ככל שאנו מתבגרים, תזונה עשירה הופכת לחשובה עוד יותר. בעוד שכמות המזון שאנו אוכלים עשויה להישאר יציבה, מה שלא נשאר זהה, הוא באיזו יעילות הגוף שלנו מפיק חומרים מזינים מאותם מזונות. ככל שהגיל עולה, הספיגה של הרכיבים התזונתיים פוחתת, ולכן חשוב לצרוך בנוסף להרגלי התזונה הקבועים, מזונות עשירים בחומרים מזינים.

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

אוכמניות

סקירת מחקרים משנת 2020 מראה, שאוכמניות מסייעות בהגנה מפני ירידה קוגניטיבית הקשורה להזדקנות. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Nutrients, מצא שאכילת אוכמניות עשויה לשמור על רמת סוכר נמוכה יחסית. המחקר מצביע על כך שאוכמניות עוזרות לגוף לנהל את רמות הגלוקוז לאחר צריכה של פחמימות פשוטות, כמו לחם לבן.

המחקר הזה בא בעקבות מחקר משנה שעברה, שבדק צריכת אוכמניות אצל גברים עם סוכרת מסוג 2, ומצא שאכילת אוכמניות מיובשות בהקפאה שיפרה פרמטרים בריאותיים כמו ניהול הגלוקוז והאינסולין, לחץ דם וכולסטרול.

10 יתרונות בריאותיים של אוכמניות

אגוזים (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
אגוזים | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

אגוזים

אגוזים הם מקור טוב לחומרי תזונה רבים שיכולים לעזור להאט את ההזדקנות כמו נוגדי חמצון, שומנים בריאים ללב ומינרלים. לפי סקירה משנת 2014, שילוב של אגוזים כחלק מתזונה בריאה יכול לעזור בהורדת הסיכון למחלות לב, סוכרת, תסמונת מטבולית, ועלייה במשקל. אם אתם מסתפקים על איזה זן ללכת - מחקר נוסף הראה שלאגוזי מלך נראה שיש יותר פעילות נוגדת חמצון בהשוואה לכל אגוז אחר.

בדקנו איזה אגוז הכי בריא לכם

אבוקדו (אילוסטרציה: Larisa Blinova, shutterstock)
אבוקדו | אילוסטרציה: Larisa Blinova, shutterstock

אבוקדו

אבוקדו מכיל נוגדי חמצון אנטי-אייג'ינג כמו ויטמינים B ,C, חומצה פולית, לוטאין ומגנזיום. מחקר משנת 2013 הראה כי אבוקדו עשיר באשלגן ודל בנתרן, מה שעוזר להוריד את לחץ הדם ולהפחית את הסיכון להתקף לב או שבץ מוחי. כמו כן, האבוקדו מכיל את נוגד החמצון לוטאין, שממלא תפקיד במניעת מחלות עיניים הקשורות לגיל המתקדם, מחקר משנת 2017 מצא שיפור הן בקוגניציה והן בראייה, בקרב אלו שצרכו אבוקדו אחד ליום.

כל הסיבות הבריאותיות לאכול אבוקדו

עלים ירוקים

ירקות כמו תרד, קייל ומנגולד עשירים בויטמינים ונוגדי חמצון שיכולים להפחית מתח חמצוני. מחקר משנת 2018 הראה שצריכת מנה אחת של ירוקים ביום יכולה לגרום להאטה בירידה הקוגניטיבית. המחקר שנערך בקרב קבוצה של 960 משתתפים שנחקרו במשך קרוב ל-5 שנים בממוצע מצא, כי לאלו שצרכו כמנה אחת של עלים ירוקים ליום היה שיעור נמוך יותר של ירידה קוגניטיבית.

עלים ירוקים הם גם דרך מצוינת להפחית את הסיכון למחלות לב. על פי מחקר משנת 2021, אכילת כוס אחת של עלים ירוקים ביום, נמצאה קשורה להפחתה משמעותית בסיכון למחלות לב.