>> להאזנה לכל הפרקים של "אחד ביום" לחצו כאן

שנת הלימודים הנוכחית עומדת להסתיים, ובמערכת החינוך מרגישים היטב את החוסר במורים לקראת השנה הבאה. תנאי העבודה הקשים, השכר הנמוך והאלטרנטיבות המושכות בשוק התעסוקה דוחקים יותר ויותר מורים לחפש תעסוקה אחרת - ומנהלים רבים מספרים שפשוט אין להם את כוח האדם הדרוש כדי למלא את הכיתות. כ-2,500 מורים חסרים בבתי הספר היסודיים, ויותר מ-1,300 בחטיבות הביניים והתיכונים.

סמדר גולדשטיין, מנהלת תיכון הרצוג בכפר סבא, מספרת ל"אחד ביום" כמה חמורה הבעיה: "השנה אני מוצאת את עצמי, מנהלת תיכון שקיבל השנה פרס חינוך מחוזי, שיש בו את מיטב המורים בארץ, במצב שמגישים לי בזה אחר זה מכתב פיטורים ומודיעים לי שלא ימשיכו איתי לשנה הבאה. כשאני שואלת למה מה הסיבות חלק מהסיבות הן שחיקה ועבודה של 24/7 ללא תגמול ראוי".

איך נוצר לאורך השנים המצב הבעייתי של תגמול בלתי ראוי לעובדים בתחום ההוראה? אילו פתרונות נמצאים כעת על שולחן הדיונים? וכמה סבירה האפשרות שתלמידים יגיעו לבית הספר בשנה הקרובה ולא יהיה מי שילמד? הפעם באחד ביום: כתבת החינוך יעל אודם ופרופ' יזהר אופלטקה מאוניברסיטת ת"א על המחסור באנשי הוראה. האזינו