האמריקנים כבר נוסעים עם אפליקציית "וויז", ובעמק הסיליקון בקליפורניה שומעים לא מעט עברית בקפיטריות המפוארות. אבל בעבור רוב הסטארטאפים כחול לבן הדרך לשוק האמריקני לא פשוטה. חלקן מתקבצות שם יחד במסגרת תוכניות האצה - "אקסלייטורים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

רו"ח גיא פרנקלין, יוצר מפת הסטארטפים הישראלים בני יורק, הסביר איך זה עובד. "האקסלייטורים, תוכניות ההאצה האלה, משקיעות בחברות שנכנסות אליהן בדרך כלל סכום זעום של עשרים אלף דולר, או משהו סביב הסכום הזה. תמורת אחוזים בודדים, אבל במספר חודשים מעט, מאיצים את החברה ומגיעים לשלב המוצר".

"דרים-איט" מספקת משרד ל-15 חברות סטארט-אפ מדי שנה, אחרי תהליך קבלה לא פשוט. 3 מתוך 8 חברות ישראליות שנכנסו לתוכנית בשנתיים האחרונות כבר רושמות רווח בספרי החשבונות. "כשתשאל כמעט כל סטארט-אפ ישראלי, כולם מכוונים לשוק גדול יותר כמו השוק האמריקני. התוכנית הזו נוצרה כדי לעזור לחברות הישראליות להיכנס לשוק האמריקני", אמר מיטשל גולמר, שותף-מנהל ב"דרים-איט" ישראל.

"אינסטרומג'יק" בחרו להתחיל את הדרך בניו יורק עוד לפני שנחשפו בישראל. אפליקציה שמאפשרת לכל אחד לנגן בגיטרה על הטאבלט שלו, גם אם ידכם לא נגעה בגיטרה מעולם. "זה ממש פשוט. תוך דקה אדם יכול ללמוד להשתמש בגיטרה", סיפר אייל אלדר, מנכ"ל "אינסטרומג'יק".

מאיצי הסטארט-אפים בניו יורק מאפשרים לסטארטאפיסטים הישראלים לא רק להתחיל כאן בקלות עם משרד, מחשב ושולחן, אלא גם למצוא את המשקיעים הנכונים. "התוכנית מציגה בסופה מפגש הדגמה, שבו החברה מדגימה את מה שעשתה בפני אלפי משקיעים", סיפר גולמר.

נכון, אקזיט גדול עוד לא ראינו משם. אבל יש כאן הרבה עבודה שקטה ומאומצת, והרבה עניין מהצד השני, זה של המשקיעים - ומכאן, הדרך להנפקה, מדורי טכנולוגיה והכסף הגדול יכולה להיות קצרה מאוד.