תעשיית המשחקים העולמית מתכוננת לכנס ה-E3 שייערך השבוע בלוס אנג'לס, ובו יציגו ענקיות המשחקים - בהן מייקרוסופט, נינטנדו, סוני ועוד רבות אחרות - את החידושים הטכנולוגיים האחרונים, ובעיקר ילמדו אותנו כיצד לשחק במשחקים שלהן דרך האייפון, האייפד או הפייסבוק.

 חברות המשחקים החלו לייצר משחקים עם אפקטים שעד לא מזמן ראינו רק בסרטים. מסכי תלת מימד יוקרתיים, מצלמות שיודעות לקרוא הבעות וחיישנים בעלי רגישות לצבעים. אומרים שהגוף שלנו הוא המכונה האולטימטיבית - אז עכשיו הוא גם הג'ויסטיק המושלם.

הגרסה הבאה של הפלייסטיישן, למשל, תצא בסתיו הקרוב עם מצלמה שלומדת ומזהה את השחקן מציפורני הבהונות ועד קצות השערות וכך נוכל להעביר חפצים, לשחק טניס או להרוג מפלצות כשאנחנו משתמשים בכל גופנו, כמו שכבר הכרנו בגרסה התחלתית יותר בקונסולת ה-Wii המצליחה של נינטנדו שגם היא עברה שיפור.

המשחקים משתלטים על הרשת

הפעילים גויסו דרך פייסבוק (צילום: חדשות 2)
במה עוד נוכל לשחק בפייסבוק? | צילום: חדשות 2

הבשורה של תערוכת ה-E3 השנה, בה משתתפות לפחות 250 חברות ענק, היא לא הגרפיקה, החיישנים או אפילו ההרפתקה. כולם נושאים את עיניהם לקראת מעבר המשחקים לרשת האינטרנט.

החברות שרוצות להגיע לקהל משתמשים רב ככל האפשר פונות למיליוני הגולשים שמחפשים ריגושים ברשת. מפתח המשחקים אי ג' מורלנד מחברת "ריל -טיים" אומר שמשחקי הרשת הם הדבר החם הבא: "כולם עוברים למשחקי הרשת, כולם מדברים על הדרך ליצירת משהו משלהם ברשת, הרי אנחנו מכירים את המשחקים החברתיים".

"משחקי הפייסבוק, מה אנשים יכולים לעשות עם האייפד ומה הם יעשו עם האייפון, כל אלה הפכו לתעשייה העיקרית של המשחקים", אומר ג'יימי ג'קסון ממשחקי פרי סטייל, שיציג בתערוכה את ה"די-ג'י הירו 2" - המשחק בו תוכלו לפגוש את ליידי גאגא וריהאנה.