המתמכר הישראלי (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

למעלה משבוע ימים לקח לחברת הטלפוניה בזק לתקן תקלת אבטחה חמורה שאירעה בשרתי החברה לפני מספר שבועות במרכז הארץ. תולעת מחשבים שחדרה למערכות האבטחה בחברה אותרה רק לאחרונה, וסוף סוף הצליחו בחברה להתגבר על התקלה. אבל הלקוחות, חשבו כנראה בבזק, לא היו צריכים לדעת על כך דבר.

תולעת המחשבים גרמה לנפילה של מערכות חיוניות, והיא אף תקפה את פלאפון - חברת בת של בזק. אבל בניגוד לבזק, בפלאפון הצליחו לאתר את הבעיה במהירות ולהתגבר עליה בזמן קצר יחסית, תוך צמצום הנזק.

אבל מתברר שבבזק, האירוע החמור הושתק. החברה נמנעה מלדווח עליו ופעלה למזער את הנזק. בעקבות חומרת האירוע החליטו בחברה להקים חמ"ל ייעודי כדי להתמודד עם התקלה. הצוותים בבזק אף נאלצו לעבוד בסוף השבוע כדי לסיים כמה שיותר מהר את האירוע.

בזק: המערכות לא נפגעו

בזק לא הייתה החברה היחידה שסבלה מחדירה לשרתיה וביחד איתה הותקפו חברות נוספות, לא רק מתחום התקשורת אלא גם מתחום הפיננסים ומוסדות ממשלתיים. מדובר בווירוס נדיר הנקרא "Downadup" או "Conficker", שחדר למערכות המחשב דרך פירצה במערכות מיקרוסופט והצליח לשכפל את עצמו תוך ביצוע מוטציה בתכונות.

הווירוס פגע במערכות העדכון של השרתים הארגוניים ומנע אפשרות להפעיל עדכון של מיקרוסופט שאמור למנוע את חדירת הווירוס.

בבזק אישרו את דבר פגיעת הווירוס במערכות החברה וציינו כי "החברה פעלה במהירות וביעילות נגד המתקפה, בשיתוף עם גורמי אבטחה וחברות אחרות בישראל ובעולם. למרות שמערכות מסוימות של בזק נפגעו לזמן מוגבל מהווירוס, הרי שמערכות התקשרות המשרתות את הלקוחות לא נפגעו והמשיכו לפעול באופן מלא וסדיר".