האפליקציות ואתרי האינטרנט הפכו את חווית הנסיעה לחו"ל לנגישה הרבה יותר - היום כבר לא צריך להיעזר בגורם שלישי, טיסה, מלון ואפילו מקומות במסעדה הכל אפשר לעשות דרך הנייד. מי שמוביל את המהפכה הזאת זה אתר בוקינג שעושה "עליה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"פעם היינו בסך כל אתר שמתעסק בהזמנת מלונות", מספרת מנכ"לית החברה ג'יליאן טאנס. "בזכות הנייד אנחנו נעים עם הלקוחות שלנו ממקום למקום ומנסים לספק את כלל חווית הטיול דרך הנייד. אנחנו למעשה עוזרים למטיילים להבין מה הם יכולים לעשות ביעד שלהם".

מה שהתחיל כסטראט-אפ קטן בהולנד הפך במהרה לאחד מאתרי המסחר המקוון הגדולים בעולם. האתר זמין ב-43 שפות שונות (כולל עברית) והוא מציע בכל רגע נתון במיליון וחצי מקומות אירוח ברחבי העולם.

הישראלים כמובן כבר מזמן משתמשים קבוע בבוקינג שכבר מיפתה את האתרים האהובים ביותר עלינו: אמסטרדם מובילה בפסגה ולאחריה ממוקמות לונדון, פראג, ברצלונה וברלין. ומאילה מדינות מזמינים חופשות דרך האתר לישראל? רוסיה, גרמניה וארצות הברית מובילות את הרשימה.

ג'יליאן טאנס, מנכ"לית בוקינג (צילום: חדשות 2)
ג'יליאן טאנס, מנכ"לית בוקינג | צילום: חדשות 2

ההצלחה לא הגיעה ללא עקומת למידה שנמשכת עד היום: לעיתים לקוחות מזמינים מקום במלון ורק כאשר מגיעים ליעד מגלים כי הוא לא קיים, או כי מה שראו בתמונות הוא לא בדיוק מה שקיים במציאות. "אנחנו מטפלים בכ-1.2 מיליון עסקאות מידי יום", מספרת טאנס. "בכל פעם שקורה מקרה לא נעים אנחנו מנסים ללמוד ממנו ולהשתפר כל הזמן".

עכשיו בוקינג מגיעה לישראל ורוכשת את הסטארטאפ הישראלי "אוונצ'ר" ועל בסיסו יוקם מרכז הפיתוח של החברה בארץ. וידאג בין היתר לשפר לנו את חווית ההזמנה ולצמצם כמה שאפשר את התלונות על האתר. "זה מאוד מעניין שבמקום ללכת לעמק הסיליקון לפתוח שם את מרכז הפיתוח אנחנו למעשה הולכים לעשות את זה כאן בתל אביב", אומרת טאנס.