מתכנן איחוד בשנת 2020. צוקרברג (צילום: רויטרס, חדשות)
מארק צוקרברג מגיב לפרשות: מתקנים את הטעו | צילום: רויטרס, חדשות

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הגיב הערב (רביעי) לפרשת שיתוף המידע עם חברת "קיימברידג' אנליטיקה". "יש לנו אחריות להגן על המידע שלכם", כתב בחשבונו ברשת החברתית. "אם אנחנו לא יכולים אנחנו לא ראויים לשרת אתכם".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

צוקרברג הצהיר כי הוא פועל על מנת להבין מה בדיוק קרה ואיך לוודא שזה לא יקרה שוב. "החדשות הטובות הן שנקטנו את הצעדים כדי למנוע מאירועים אלה לקרות שוב שנים רבות קודם לכן", כתב. "אבל גם עשינו טעויות, יש עוד לעשות, ואנחנו צריכים להתקדם ולעשות אותם".

"זו הייתה הפרת האמון בין אלכסנדר קוגן (מפתח האפליקציה ששאבה את המידע), קימבריידג' אנליטיקה ופייסבוק", אמר מייסד הרשת החברתית. "אבל זו הייתה גם הפרה של האמון בין פייסבוק לבין האנשים שמשתפים איתנו את המידע. אנחנו צריכים לתקן את זה".

בפייסבוק מסיקים מסקנות (צילום: רויטרס, חדשות)
פייסבוק תשפר את אבטחת המידע | צילום: רויטרס, חדשות

צוקרברג גם פירט בפוסט שפירסם את המהלכים שהחברה לטענתו עשתה ומתכוונת לעשות על מנת למנוע מפרשות כאלה לחזור על עצמן. "נבדוק את כל האפליקציות שלהן יש גישה לכמות גדולה של מידע", הצהיר צוקרברג. "שינינו את הפלטפורמה שלנו באופן דרמטי להפחתת הגישה למידע כבר ב-2014, ונבצע ביקורת מקיפה לכל אפליקציה שתעורר חשד - על כל מפתח שיסרב לביקורת תיאסר הגישה למערכת".

פייסבוק תחשוף כלי שיציג למשתמשים את האפליקציות בהן הם משתמשים

הצעד השני שמייסד פייסבוק הבטיח לעשות הוא הגבלת הגישה למידע של מפתחים כדי למנוע מקרים אחרים. "לדוגמה, נסיר גישה למפתחים של אפליקציות שלא השתמשתם במשך שלושה חודשים", הבטיח צוקרברג למשתמשים. "נגביל את המידע שניתן לאפליקציה כשאתם נרשמים אליה לשם, תמונת פרופיל וכתובת דואר אלקטרוני".

הצעד השלישי שצוקרברג אמר שפייסבוק מתכוונת לעשות הוא לוודא שהמשתמשים יודעים לאילו אפליקציות הם נתנו גישה למידע. "בחודש הקרוב, נחשוף בפני כולם ב"פיד" החדשות כלי שיציג את כל האפליקציות בהם אתם משתמשים ושם תוכלו למחוק אותן".

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב החלה לחקור את חברת פייסבוק בעקבות הפרשה ותבחן את אופן השימוש שלה במידע פרטי, כך חשפה אתמול רשת "בלומברג". החקירה מגיעה בצל הפרסומים על כך שחברת ייעוץ עסקי השיגה גישה לפרטיהם של 50 מיליון משתמשי הרשת החברתית ועשתה בהם שימושים מסחריים ופוליטיים, לרבות מתן שירותים לקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ. במקביל גם נציבות המידע הבריטית ורשויות האיחוד האירופי החלו לחקור את הפרשה.