הנפקה מוצלחת. סנאפצ'ט (צילום: dennizn \ 123FR)
אילוסטרציה | צילום: dennizn \ 123FR

ההנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט מאז ההנפקה של פייסבוק יוצאת לדרך: חברת סנאפ (SNAP), הבעלים של הרשת החברתית סנאפצ'ט, תחל להיסחר מחר (חמישי) בבורסה של ניו יורק במחיר של 17 דולרים למניה על פי שווי של 24 מיליארד דולר - גבוה יותר אפילו מההערכות הנדיבות טרם ההנפקה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אולם למרות הגידול במשתמשים, החברה נמצאת בהפסדים גדולים ועל פי המסמכים שהגישה לפני ההנפקה לא ברור האם תצליח בקרוב להפוך לרווחית. החברה מתמודדת עם תחרות קשה מצד פייסבוק ואינסטגרם, שהעתיקו את הפיצ׳רים המרכזיים שהצליחו להבדיל את סנאפצ׳ט ממתחרותיה ולהפוך אותה ללהיט אצל צעירים.

סנאפ הוקמה ב-2012 בשם סנאפצ׳ט, כאפליקציה ששולחת הודעות שנמחקות ונעלמות. באחרונה נכנסה גם לתחום חדש - משקפי שמש שמתממשקות עם הרשת החברתית ומעלות סרטונים שמצולמים מנקודת מבטם של המשתמשים. כעת, על פי דיווחים, הרשת החברתית עובדת גם על רחפן מצלמה.

את החברה ייסדו שני צעירים לפני כחמש שנים: הראשון הוא אוון שפיגל בן ה-26, שמשמש כמנכ"ל וחבר הדירקטוריון. לפי התשקיף של החברה, בבעלותו 227 מיליון מניות. בובי מרפי בן ה-28 ייסד ביחד עם שפיגל את החברה כשהיו חברי אותה אחווה באוניברסיטת סטנפורד, ומשמש כעת כסמנכ"ל הטכנולוגיה של סנאפ וחבר דירקטוריון החברה. גם לו 227 מיליון מניות בסנאפ. כעת, בעקבות ההנפקה, מוערך הונם של השניים מוערך ביותר מ-3.8 מיליארד דולרים כל אחד.