הצצה לתלוש המשכורת של עובדי שירות הלקוחות: זהו תחום שלא מצריך ניסיון, אלא תודעת שירות גבוהה ובעיקר המון סבלנות. המקצוע הזה מושך אליו בעיקר צעירים שמתחילים את דרכם בשוק העבודה ונחשב לשוחק ולא מתגמל - שירות לקוחות. בסדרת כתבות חדשה של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 3: עובדי שירות לקוחות

הפרק הראשון בסדרה - פותחים תלושים: כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
הפרק השני בסדרה - פותחים תלושים: כמה מרוויחים עורכי דין?

מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו כבר למעלה מ-270 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) לתפקיד עובד שירות לקוחות הוא 6,130 שקלים. כשבוחנים כמה מרוויח נציג שירות לקוחות לעומת נציגה, מגלים שגם בתחום זה קיים פער בין המינים: גבר ירוויח 6,330 שקלים לעומת אישה שתשתכר 6,030 שקלים - פער של 300 שקלים.

גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר, אולם בכל האזורים השכר די דומה: בשרון תרוויחו 6,330 שקלים כנציגי שירות לקוחות, במרכז 6,250 שקלים, בירושלים 5,970 שקלים, בשפלה 5,930 שקלים, בצפון 5,890 ובדרום 5,850 שקלים מדי חודש.

וזה מה שתרוויחו ככל שתצברו ותק: בשנה הראשונה בתפקיד תרוויחו בממוצע 5,820 שקלים, עם ותק של בין שנתיים ל-4 שנים כנציגי שירות לקוחות תרוויחו 6,090 שקלים, עבודה בתחום במשך 5 עד 8 שנים תוביל לשכר של כ-6,460 שקלים בלבד - וגם לאחר ותק של 9 שנים ומעלה, לא תרוויחו יותר מ-7,000 שקלים.

פחות ופחות מועמדים על כל משרה פנויה

תחום שירות הלקחות נחשב לתחום שמגייסים אליו עובדים בכמויות גדולות. מדי שנה יש כ-40 אלף משרות בתחום, כשבשנת 2017 היו 45,686 כאלה. ביחס הפוך למספר המשרות שרק נמצא בעלייה, מספר המתמודדים על כל משרה של נציג שירות לקוחות רק הולך ויורד: אם ב-2014 התמודדו 25 מועמדים על כל משרה, ב-2015 המספר עמד על 23, ב-2016 על 21 ובשנה שעברה - 20 מועמדים על כל משרה.

שירות לקוחות. מקצוע שוחק ולא מתגמל (צילום: חדשות)
שירות לקוחות. מקצוע שוחק ולא מתגמל | צילום: חדשות

"נציג שירות לקוחות הוא תפקיד התחלתי בעולם השירות ובכלל במשק", מדגישה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. "לרוב לא נדרש ניסיון בתחום - אלא כישורים אישיים כגון יחסי אנוש טובים, רמת ייצוגיות גבוהה, יכולת עבודה בצוות ותחת ריבוי משימות".

"הדרישה לקהל היעד של נציגי השירות היא גבוהה תמיד, ישנה תחרות מאוד גדולה בין המוקדים השונים של חברות התקשורת, הביטוח וכו' ולרוב, בשל הדרישה הגבוהה לנציגי השירות, הגיוסים לתחום זה הם גיוסי מסה". לדבריה, "ידוע כי זהו תפקיד שוחק ולכן ישנן חברות שדוגלות בשימור העובדים בתחום על ידי הטבות, אפשרויות קידום לתפקידים ניהוליים ועוד".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו