ההוזלה שהפכה לכאוס. נהגי מוניות הדר התכנסו לפני כיומיים (שבת) לישיבה לילית סוערת במיוחד כדי לדון בהסכם ההוזלה שנחתם על ידי הבעלים מול חברת גט טקסי. כ-70 מבעלי המניות בחברה, שרובם נהגים וחלקם כאלו שפרשו, ניסו להגיע למתווה מוסכם. השאלה שעלתה היא אחת - האם לכבד את ההסכם, או לפוצץ את העסקה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ההסכם שנחתם בין החברות אמור היה לאפשר הוזלה של 31% בתעריף המוניות לשימוש הציבור מנתב"ג ואליו. הטענה המרכזית שעלתה בישיבה כנגד ההסכם, ע"י הנהגים, הייתה שחברת גט טקסי לא עמדה בתנאים והפרה את הסיכום מול חברת מוניות הדר כשלא עדכנה את הנהגים ובעלי המניות לפני שיצאה עם ההסכם לתקשורת. לקול הפגנות מחוץ לחדר הישיבה, ע"י נהגים שאינם בעלי מניות, התקיימה ההצבעה הגורלית שהביאה להכרזה הרשמית - מתנגדים להסכם.

המשמעות המרכזית של פיצוץ העסקה היא שהפחת התעריפים, שצפויה הייתה להיכנס לתוקף היום (שני), לא תקרה בטווח הזמן הנראה לעין. אמנם כל נהג מונית שירצה בכך תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג, אך זה יקרה בתעריף הרגיל, הגבוה, ולא במוזל שהובטח לצרכנים.

הישראלים שחוזרים להצביע בבחירות. ארכיון (צילום: רויטרס, חדשות)
לקראת אחד השבועות העמוסים. נתב"ג | צילום: רויטרס, חדשות



רשות ההגבלים העיסקיים כבר פתחה בחקירה כנגד מובילי המאבק, בטענה שהם מנסים לסכל תחרות. נהגי חברת המוניות הדר, בתגובה, מציגים חזית אחידה: "נסכים לעבוד אך ורק במחיר הוגן".

השבוע, רגע לפני חג השבועות, צפוי להיות אחד העמוסים בתנועת הנוסעים בנתב"ג. ברשות שדות התעופה כבר נערכו עם אוטובוסים נוספים ורכבות שיגיעו לפתח השדה בתדירות גבוהה יותר. אך כבר עכשיו ניתן לחשוש לגבי חודשי יולי-אוגוסט - ללא מערך מוניות מתפקד, צפוי כאוס תחבורתי.