עד למגפה שסגרה אותנו בבתים, קנינו בעיקר באופן רגשי והרבה ממנו. כשבאה הקורונה היא העיקר לימדה אותנו לעצור, לחשוב ולקנות הרבה יותר מהשכל. השהייה הממושכת בבתים נתנה אותותיה, והצורך להצטמצם בגלל האי ודאות, הביאה אלפי ישראלי לשוב פרקטי ולקנות בעיקר מה שצריך.

חברת מרקט גורו, אוספת ומנתחת מידע עדכני ומדויק על חיפושים שישראלים עושים מדי יום במנוע החיפוש המפורסם בעולם: גוגל. אם תהיתם מה הישראלים חיפשו לרכוש בשנה החולפת, אלו החיפושים המובילים בתקופת הקורונה, מתחילת הסגר הראשון ועד החזרה המלאה לשגרה של המשק.

השקת האייפון החדש והמסקרן של אפל בסוף שנת 2020 והבאז סביבו השפיעו על הישראלים ומילת החיפוש הזו דורגה במקום הראשון. לאחר מכן אנחנו עדין לשלוש מגמות עיקריות ולא מפתיעות במיוחד.

הראשונה היא חיפושים של מוצרים לבית, בעיקר למקררים יותר גדולים, שיכילו את כמויות האוכל הרבות שפתאום התחלנו לבשל, אבל גם מיטות, טלוויזיות, מכונות כביסה, מייבשי כביסה , תנורי מקירוגל ומזגנים. השהייה המרובה בבית גם הובילה אלפי ישראלים להחליט על חידוש וריענון חלק מהרהיטים, וגם ספות, כורסאות ומזנונים דורגו במקום גבוה יחסית ברשימת החיפושים.

המגמה השנייה הייתה כמובן של מוצרי אלקטרוניקה כמו מחשבים ניידים, סמארטפונים ואוזניות. והמגמה השלישית הייתה העלייה בתחום הכושר הביתי שסחף רבים וטובים שנאלצו לבטל את המנוי בחדרי הכושר, וחיפשו תחליפים ביתיים בדמות הליכונים, אופני כושר, מולטי טריינר ואליפטיקל.

 

 

 

  אם נצלול לעומק הנתונים נגלה שבחיפוש מוצרי החשמל לבית, המקררים כיכבו במקום הראשון כשמקרר של חברת lg דורג במקום הראשון בחיפושים,  אחריהם חיפשו לרכוש מזגנים, בעיקר של החברות תדיראן ואלקטרה.

מחשבים ניידים כיכבו במקום השלישי והמותגים המובילים היו של אפל, HP, אסוס, לנובו וחברת DELL סגרה את הרשימה.

ואילו טלויזיות הישראלים הכי אוהבים? רצוי כמה שיותר גדולות מסתבר. טלוויזיה 65 אינץ כיכבה במקום הראשון ברשימת החיפושים, ואחריה דורגו לפי הסדר: טלוויזיה 50 אינץ, טלוויזיה 55 אינץ, טלוויזיה 75 אינץ, טלוויזיה 32 אינץ, וטלוויזיה 40 אינץ. ברשימת המותגים כיכבו הטלוויזות של סמסונג, LG, ושיאומי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אם מסתכלים על החנויות KSP ( 450,000 חיפושים) ו- Ivory (165,000 חיפושים) היו חנויות האלקטרוניקה המבוקשות במדד החיפושים, דקטלון (140,000 חיפושים) ומגה ספורט (147,000 חיפושים) היו המובילות בתחום הכושר, ובתחום הריהוט איקאה מובילה בראש (114,000 , חיפושים) והרחק מאחורה ביתילי (12,000 חיפושים) והום סנטר (11,000) חיפושים.

עכשיו רק נותר לראות, לאחר שנדמה כי עיקר משבר הקורונה מאחורינו, האם ישתנו העדפות הישראלים, ונראה יותר חיפושים על פנאי, אופנה, בידור ומסעדות, או שמגמת הצימצום וההתכנסות הביתית תמשך לאורך זמן.