זה לא סוד שהבנקים וחברות האשראי נוהרים לדיגיטל, סוגרים סניפים ועל הדרך מצמצמים בהוצאות, אבל אם תנסו לבטל את כרטיס האשראי שלכם תתפלאו לגלות שבשביל זה דווקא תצטרכו להיפגש עם נציג. בדיקת תוכנית חיסכון מגלה שכדי לבטל כרטיס, פעולה שיכולה לחסוך ללקוח מאות שקלים בשנה בעמלות, כמעט כל הבנקים דורשים מהלקוח לחכות על הקו, ולעיתים גם שיחה אחת לא מספיקה. 

 

"אם מבטלים בדיגיטל - נשלח באופן אוטומטי כרטיס חדש, זה אפשרי רק בשיחת טלפון", הסבירה לכתבתנו נציגת בנק לאומי, ועוד הגדילה ואמרה: "זה סיוט לבטל אשראי".

בחלק מהבנקים לא תוכלו לבטל את האשראי בשיחת הטלפון הראשונה, ותוכלו לעשות זאת רק אחרי שנציג חוזר אליכם. פספסתם את השיחה? פספסתם את ההזדמנות לבטל את האשראי. בבנקים אחרים תוכלו לשלוח בקשה לביטול דרך האפליקציה, אבל התהליך יסתיים רק כשיחזור אליכם נציג.

"את יכולה לשלוח הודעה דרך האפליקציה לבטל", הסביר נציג בנק מזרחי טפחות. "באופן עקרוני צריך להגיע עם הכרטיס לסניף שיגזרו אותו, אלא אם כן את שולחת צילום שלו גזור ואז זה מספיק לי ואני יכול לבטל אותו". כך או כל אין אפשרות לבטל כרטיס אשראי באופן עצמאי בדיגיטל.

אם אתם חושבים שמדובר בבעיה טכנית, אתם טועים. כך למשל הוצאת כרטיס אשראי חדש מתאפשרת בקלות בדיגיטל - דרך האתר או האפליקציה - מבלי שנציג יפריע לכם בדרך.  בנוסף, מהבדיקה שערכנו, הבנק היחידי שהצלחנו לבטל כרטיס אשראי באפליקציה מבלי לעבור דרך נציג הוא בנק דיסקונט. בבנק דיסקונט, תוכלו להיכנס לאפליקציה ולבטל מבלי להמתין לבנקאי בלחיצת כפתור בתוך שניות בודדות.