מיום שבת כבר אין בדיקות, בשבוע הבא כבר אין מסכות. התעופה הישראלית וגם נתב"ג חוזרים לשגרה. אבל עם החזרה של הנוסעים והעומסים, מתגלה שוב אותה נקודת תורפה של נתב"ג - המוניות. אך משרד התחבורה הודיע על מכרז שעשוי לפתור את הבלגן - תחנת מוניות אחת שתפעל בנתב״ג, כך פורסם הערב ב"תוכנית חיסכון".

לאחרונה מתרבות התלונות בקרב נוסעים על נהגים בשדה שמסרבים להפעיל מונה, לכאורה בניגוד לחוק. ״150, אחלה מחיר״, מפטיר נהג מונית. סדרני המוניות מטעם רשות שדות התעופה מודעים לעניין הזה. ״יש מלא כאלה״, אמר אחד הסדרנים כשנשאל אם הוא קיבל תלונות על נהגים שלא מוכנים להפעיל מונה. 

מצד אחד הנהגים טוענים שהעלאת תעריפי המוניות האחרונה הייתה זעומה ונסיעת מונה פשוט לא משתלמת, ומהצד השני, לסרב למונה - פשוט אסור.

לכל הסיטואציה הזו יש היסטוריה: פעם המוניות הופעלו במכרז בו זכתה גט טקסי. אך הנהגים מחו, וההסכם בוטל. לכן, היום כל נהג מונית שחפץ בכך - יכול לאסוף נסיעות בנתב"ג, וברשות שדות התעופה טוענים שזה מקשה על אכיפה של נהגים סוררים.

מנכ״לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, הודיעה על מכרז – תחנה אחת שתפעיל מוניות בנתב״ג. מי שיזכה במכרז יהיה חייב להפעיל מוניות עם נהגים קבועים ואפליקציה שדרכה ניתן יהיה להזמין את השירות.

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה לנושא ומסרה: ״המצב הזה של בלגן מוחלט במוניות בנתב״ג עומד להסתיים מאוד בקרוב. הנחיתי את רשות שדות התעופה והם עובדים עכשיו על מכרז חדש שיכלול גם אמצעים טכנולוגיים לסדר את התור של המוניות ושדברים יעבדו כמו שצריך״.

בהכנת הכתבה השתתף רביד אדרי.