גל ההתייקרויות במשק לא נעצר - ורק מתגבר: יבואנית המזון "דיפלומט" הודיעה אמש (שני) לרשתות השיווק על עליות במחירים. מהמידע שהגיע לידי N12 עולה כי מאות רבות של מוצרי מזון יושפעו מההתייקרות, שתחל ב-1 במרץ הקרוב. 

היבואנית שלחה לרשתות בקשה להתייקרות עבור מאות מוצרים, שמחירם יעלה בלפחות 4% וב-14% לכל היותר. בין היתר מדובר על טונה בשימורים, קטשופ ואפילו קורנפלקס.

קונים בסופר-מרקט (אילוסטרציה: Christian Vinces / shutterstock)
קונים בסופר-מרקט, ארכיון | אילוסטרציה: Christian Vinces / shutterstock

כך למשל, מחיר של טונה סטראקיסט צפוי לעלות ב-4.4%; של קטשופ היינץ ב-4.5%; של דגני בוקר "קלוגס" ב-6% - התייקרות זהה לשל עוגיות "לוטוס" הפופולריות; מחיר חבילת צ'יפס מסוג פרינגלס יעלה ב-7%; ומחיר של רומו פסטה יעלה בלא פחות מ-14% - ההתייקרות הגבוהה ביותר.

בין היתר, דיפלומט היא היבואנית גם של מוצרי הצריכה של "פרוקטור & גמבל" - שכוללים גם את אולוויז, טמפקס, פיירי ודורסל. בשוק הקמעונאות לא ציפו לעליית המחירים מאחר ודיפלומט הודיעו שלא יעלו את המחירים לאחר שהמנכ"ל ובעל השליטה נעם וימן נחקר לאחרונה באזהרה ברשות התחרות.

תגובת החברה טרם התקבלה.

דיפלומט ממשיכה את גל התתייקרויות במשק. לפני כחודש פרסמנו לראשונה כי אסם, ששולטת בתחום הפסטות בישראל, הודיעה שהיא מייקרת את הפסטות ב-6%. מלבד הפסטה, אסם תעלה מחירים של מאות מוצרים, בהם: דגנים, חטיפים, קפה, פסטות, פתיתים, אטריות, קוסקוס ורטבים. עליית המחירים צפויה להיות משמעותית ולנוע בין 3% התייקרות ל-7% - משמע 4.6% התייקרות בממוצע.

שבועיים אחרי אסם, גם שסטוביץ', המתחרים העיקריים בתור המייבאים של פסטה ברילה הפופולרית, שנחשבת איכותית יותר, העלו מחירים. מדובר בעלייה משמעותית יותר: התייקרות של בין 9% ל-15% עם עלייה ממוצעת של 12%, בהתאם לסוג הפסטה.

לפני חודשיים פרסמנו כי ספקים רבים פנו לרשתות השיווק בדרישה לייקר עשרות מהמוצרים – רובם בעשרות אחוזים, זאת על אף שחלק מהמוצרים מיוצרים בארץ. כך לדוגמה רשת ויליפוד, שאחראית על ייבוא של הרבה מאוד מוצרים, משימורים ועד גבינות, ביקשה לבצע עליית מחירים בכ-5 מוצרים: תירס גמדי – התייקרות של 10%, תירס מתוק 11%, פטריות שמפיניון שלם 10%, אננס 20% ועלי גפן 20%.