ניסיון עוקץ חברת החשמל

בשעות אלו התקבלו התראות כי מופצת הודעת טקסט לנייד ,המבקשת להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם, כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.

"שלום לך. להזכירך, המועד האחרון לתשלום חשבון החשמל באחד או יותר מחשבונות החשמל שלך חלף. נבקשך להסדיר את התשלום בהקדם. מומלץ לאשר את התשלום כעת באתר. באזור האישי שלך קיים מידע על כלל החשבונות שלך וגישה לתשלום מהיר באמצעות כרטיס האשראי. תודה, חברת החשמל", נכתב במסרון אותו קיבלו ככל הנראות מאות אנשים.

גורמים בחברת החשמל סיפרו, כי הם עלו על ניסיון העוקץ לאחר שעשרות לקוחות, שמשלמים את חשבון החשמל באמצעות הוראת קבע, פנו לשירות הלקוחות והתלוננו שקיבלו את ההודעה הדורשת מהם להסדיר תשלום שהם לכאורה חייבים.

"זה היה נראה להם מאוד מוזר והם ביקשו משירות הלקוחות לבדוק למה הם חייבים כסף", סיפרו בחברת החשמל. "לקוחות שמשלמים את חשבון החשמל באמצעים דיגיטלים עוד יכולים ליפול בפח כי זה נשמע הגיוני, אבל לאלו שמשלמים בהוראת קבע לא אמורה להיות חריגה. אחרי מספר הודעות כאלו הבנו שיש בעיה".

זאת אינה הפעם הראשונה שחברת החשמל עומדת במרכזו של ניסיון עוקץ. לפני כחודש התקבלו התראות מלקוחות אשר קיבלו דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית. בהודעה הנוכלים אף עשו שימוש בתמונה של שקע ותקע על מנת לשכנע את לקוחות החברה כי מדובר בהודעה מטעם חברת החשמל.

חברת החשמל הבהירה ושבה ומזהירה על רקע דיווחים חוזרים ונשנים, כי חברת החשמל לא הפיצה כל פניה ברוח זו ואין להתייחס או להשיב לפניה.

"הודעות טקסט או מיילים מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון ,  והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il", נמסר מטעמם.