שלג בחוץ - וגם על מסכי הטלוויזיה: זה כבר הפך להיות נוהל קבוע - כשגשם מתחיל לרדת הישראלים פונים למסכי הטלוויזיה. כך קרה שבמהלך הסערה האחרונה, הישראלי הממוצע הגדיל את מנת הטלוויזיה היומית שלו ב-20% לעומת הממוצע בשגרה. אולם במקרה של הסערה האחרונה, מזג האוויר היה סוער כל כך עד שלמרות הרצון, אזרחים רבים כלל לא יכלו לצפות בטלוויזיה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"מיום שישי בערב ועד יום שני בבוקר לא הייתה לי טלוויזיה", מספרת ש' לקוחה של חברת "הוט". "הייתה לי טלוויזיה לבערך שעה וחצי-שעתיים, ביום שבת בצהריים וזהו".

כך קרה לרבים מלקוחות חברת הכבלים של "הוט". הסערה הותירה אותם ללא טלוויזיה במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב, גם ללא אינטרנט או טלפון קווי. את מסת התלונות נדג החברה, ניתן לראות בדף הפייסבוק. שם אפשר למצוא רצף בלתי נגמר של תלונות, ולא רק מירושלים המושלגת.

גם אלפי לקוחות של חברת הלווין "יס" סבלו ממצב דומה. גשם ושלג לא עושים טוב לקליטת צלחות הלווין של "יס". עם תחילת הסערה כ"צ'ופר" ללקוחות, החברה פתחה מראש את כל ערוצי השידור שלה, אך זה לא עזר לאלפי הלקוחות שלא קלטו טלוויזיה כלל. מספר התקלות היה כה רב עד שבמוצאי שבת, הגיעו למחלקת שירות הלוקחות של החברה כאלפיים פניות בדקה.

הסיבה לקריסות של שתי ספקיות שידורי הטלוויזיה, היא קריסת החשמל באתרים בהם ממוקמות המרכזיות של "הוט" ושל "יס". כך קרה שגם בבתי לקוחות שכן היה בהם חשמל, תשתיות הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון, לא בהכרח פעלו.

גם חמישה ימים אחרי הסערה, יש לא מעט לקוחות משתי החברות שעדיין לא חוברו חזרה לתשתיות התקשרות. אך זה מתגמד לעומת מי שנאלץ לבלות את חמשת הימים הללו, ללא חשמל כלל.

מחברת "יס" נמסר בתגובה: "רוב התקלות נבעו מחוסר יציבות במתח הרשת שפגעה בממירים. ב"יס" עובדים בכוחות מתוגברים ועושים הכל כדי לטפל בכל פנייה בהקדם האפשרי".

מ"הוט" נמסר: "השירות עבד כסידרו בסערה, למעט מקומות בהם הייתה הפסקת חשמל. נכון להיום נותרו מספר תקלות ברחובות מסויימים בירושלים, רובן נמשכות עקב הפסקות החשמל".