אייס טי ויסוצקי - באדיבות אתר ויסוצקי (צילום: אתר ויסוצקי)
אייסטי. יורד מהמדפים | צילום: אתר ויסוצקי

מחוץ למשחק: 12 שנים לאחר שהקימה את קטגוריית התה הקר, חברת ויסוצקי יוצאת מהקטגוריה, ומוחקת את המותג "אייסטי". כך מסרה היום החברה.

ויסוצקי היתה למעשה חלוצת התה הקר בארץ, כששיווקה לראשונה את המותג "אייסטי" ב-1996. אחריה נכנסו לקטגוריה גם שתי ענקיות המשקאות, קבוצת קוקה-קולה עם המותג "נסטי", וחברת יפאורה-תבורי עם המותג "ספרינג טי". עם זאת, פעילות המותג היתה הפסדית.

"אנחנו לא חברת משקאות. עשינו מהפיכה כשנכנסנו לתחום שאף אחד לא האמין בו", אמר היום מנכ"ל ויסוצקי, רוני ויינשטיין. "בארץ היו לנו קשיים במערכת ההפצה. לחברות המשקאות יש גישה גם לנקודות המכירה בסופרמרקטים וגם למדפים בשוק הקר, ששם אין לנו מערכת הפצה וזה לא השטח הטבעי שלנו", הוא מוסיף.

המגעים עם חברה נוספת כשלו

ויינשטיין ציין גם סיבה נוספת: "ההפצה והמכירות גרמו לקשיים גדולים, ולכן החלטנו לקחת החלטה קשה, לצאת מהתחום ולהשאיר את תחום המשקאות לשחקנים בעולם הזה".


עם זאת, טענו היום בחברה כי בחודשים האחרונים היא ניסתה להתחבר לאחת מחברות המשקאות הגדולות לצורך פעילות המכירות וההפצה, ואולם המגעים לא צלחו. במקביל, הדגיש ויינשטיין כי החברה "בוחנת בארץ ובחו"ל כניסה לקטגוריות חדשות בתחום המזון, המותאמות למערכת ההפצה של החברה".