יום הרווקים הסיני (ארכיון) (צילום: רויטרס)
צילום: רויטרס

ישראלים אוהבים לקנות והרבה. זו השנה השנייה בה חברת גוגל ישראל מארגנת חגיגת קניות ברשת האינטרנט במקביל ל"סינגלס דיי" - חגיגת הקניות הסינית. המבצעים המפתים יחד עם השיווק האגרסיבי הובילו את המוני בית ישראל להזמין מוצרים באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"השנה אנחנו רואים את זה בצורה עצמתית יותר מאשר בשנה שעברה", אומרת טל לב, מנכ"לית אתר "באליגם" ומבעליו. "15% מהקניות היום הם של לקוחות חדשים, כאלה שלא קנו אצלנו בעבר, ולפי השאלות שמגיעות אלינו למוקד השירות, ניתן להבין כי זו הפעם הראשונה בכלל שהם קונים באינטרנט".

עם הנייד במיטה

משרדי החברה בתל אביב הומי אדם, וניתן להבחין בהתרגשות העובדים. הפעילות היום, בעקבות חג הקניות, עלתה במאות אחוזים. אותו רף התרגשות נרשם גם בקרב הקונים. "כבר במהלך הלילה אתה יכול לראות את התנועה באתר", אומר ליאור הנדלר, מבעלי האתר. "אנשים המתינו לראות מתי יעלו המבצעים, אתה כבר מבין שאלו לא אנשים שיושבים מול המחשב במשרד או בעבודה. אלה אנשים עם הטלפון הנייד במיטה, ממתינים להזמין דברים. אני אישית כבר סימנתי 30 מוצרים שאני עומד לקנות היום".

למרות שגם בשנה שעברה נערך חג קניות דומה, נדמה שהשנה הישראלים הפחיתו עוד יותר את החששות מאיכות המוצרים ומעצם הזנת מספר כרטיס האשראי במחשב. עד שעות הצהריים של היום הראשון, באתר כבר קיבלו הזמנות בכ-40% יותר מאשר ביום רגיל, ובזהירות הם מעריכים שהקנייה ביום זה עשויה להגיע לפי שלושה מביום רגיל.

שיא לעליבאבא ביום הרווקים הסיני (צילום: רויטרס, חדשות)
צילום: רויטרס, חדשות

עמית אסא, סמנכ"ל "לוגיסטיקר", שמטפל במחסני החברה, מספר שהמלאי השנה גדול הרבה יותר מאשר בשנה שעברה. "הארכנו את שעות העבודה במחסן", אמר. "בתחילת השבוע הגיעו המון מוצרים לקראת היום המיועד, כעת אנחנו באריזה ושליחה ולהערכתי נעבוד כאן עוד ימים רבים כדי לטפל בהזמנות של המוצרים, הרבה אחרי שהיום הזה יסתיים".

לפניות לכתב: azria@ch2news.co.il

לעמוד הפייסבוק של עזרי עמרם