ד', אלמנה בת 65 מטבריה הייתה מנויה לשירות הכדים של מי עדן במשך 12 שנה. התשלום נעשה בהוראת קבע, ובאופן קבוע היא הייתה משאירה את הכדים הריקים ומקבלת במקומם מלאים. באפריל האחרון היא החליטה להתנתק מהשירות, אך לאחר חודש הופתעה לראות שחויבה, ללא התראה מוקדמת, בסכום של 2,700 שקל בגין 103 כדים - שלטענת החברה לא הוחזרו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מאז שפורסם בחדשות Online על זוג קשישים שחויב על עשרים כדים, עשרות פניות עם מקרים דומים הגיעו למערכת, בין היתר המקרה של ד'. סיגל, בתה של ד', פנתה לחברה כדי להבין את פשר החיוב. "למה אף אחד לא הרים טלפון ואמר שיש חוב? ככה, בערב חג, בלי התראה, שלחתם לאמא שלי חוב? מה אני אשמה שהניהול שלכם לקוי ואתם לא רושמים?", תהתה סיגל בשיחה עם הנציגה שהעבירה את האחריות דווקא אל הלקוחה.

סיגל שאלה את הנציגה איך יכול להיות שרק כשהתנתקו אחרי 12 שנה הם שומעים לראשונה על החוב. "איך פתאום נזכרים להגיד שיש אצלי 103 כדים? איפה הייתם עד עכשיו, איפה הנהלת החשבון", שאלה. נציגת השירות ענתה לה שאכן מדיניות החברה היא לבצע את ההתחשבנות רק בסוף ההתקשרות: "יש כאלה ששומרים את הכדים אצלם וזה בסדר. זה אחריות של הלקוח".

"ברור שלא מדובר ב-100 כדים שנמצאים אצלך עכשיו, זה חוב שנצבר במשך כל תקופת ההתקשרות", אמרה נציגת השירות. "איפה הייתם 13 שנה?", תהתה סיגל. "אם היינו ממשיכים עוד 13 שנה הייתם אומרים לי שיש לי חוב של 300 כדים? למה הנהג לא מעדכן שהוא לקח את הכדים? אני אשמה בזה? נראה לך שאני צריכה 103 כדים?".

בתום כמה שיחות עם שירות לקוחות, הסכימו במי עדן לשלוח החזר של 50% מהחיוב. נכון לעכשיו, סיגל ואמה עדיין מחכות לצ'ק שעדיין לא הגיע.

ממי עדן נמסר בתגובה: "מי עדן אינה נוקטת במדיניות של חלוקת קנסות בתום החוזה. על פי החוזה, הלקוחות מקבלים ציוד בתחילת ההתקשרות ובמהלכה, שאותם הם מחויבים להחזיר בתום החוזה.רק לאחר החזרת הציוד, נעשית בדיקה קפדנית וגמר חשבון. מבדיקה שערכנו עולה כי מדובר בחובות מצטברים שנפרסים על פני 12 שנים. יחד עם זאת, לפנים משורת הדין מי עדן החליטה לזכות את הלקוחה. מי עדן שוקדת בימים אלה על שינוי מערך המדיניות, תוך שמירה על ערך השקיפות בנושא חיוב כדים על מנת למנוע מצב של חיוב בגין אי החזרת כדים רק בתום ההתקשרות".

ליצירת קשר עם הכתב:

מתן חביליו - matanh@ch2news.co.il