להמתין על הקו לשירות לקוחות זו אחת החוויות היותר מרגיזות שנהיית אף יותר מרגיזה שמענה קולי הוא זה שעונה לך. בחוק חדש שאושר היום (שלישי) לקריאה שניה ושלישית מחויבות החברות לתת מענה אנושי תוך שש דקות. אם החברות לא יעמדו בתנאי החוק הן יקבלו קנס - פיצוי כספי של הרשות להגנת הצרכן של עד 22 אלף שקלים לכל הפרה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בעבר אישרה הכנסת חוק לפיו חברות צריכות לענות תוך שלוש דקות. אלא שאלו התחכמו עם פתרונות כמו מענה ממוחשב או מענה כמו "נחזור אליכם בהקדם". כעת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ניסה לתקן את שנוצר בחוק החדש שאושר היום ויעבור להצבעת המליאה.

על פי החוק חברות שנותנות שירות מתמשך יצטרכו מעתה והלאה לתת מענה אנושי תוך שש דקות. החוק יחול רק בנושאים מסוימים כמו בתקלות, בבירור מצב חשבון ובסיום התקשרות.

החברות עליהן החוק החדש יחול הן: חברות תקשורת - סלולר, טלוויזיה ואינטרנט, חברות הגז, תאגידי המים, חברת החשמל, הבנקים, חברות כרטיסי האשראי וחברות הביטוח. מנגד החוק לא יכלול את קופות החולים ומשרדי הממשלה - להם חוק נפרד.