הגיעו לפשרה. מרכול בת"א (צילום: פלאש 90 \ Danielle Shitrit)
שירות משלוחים חדש. Yellow | צילום: פלאש 90 \ Danielle Shitrit

רשת חנויות הנוחות Yellow של קבוצת פז נכנסת לתחום הסחר האלקטרוני, ומשיקה שירות לוקרים לאיסוף חבילות 24/7 במתחמי תחנות הדלק של החברה ברחבי הארץ. השירות שייקרא Yellow Box, צפוי להתחרות בשירותים דומים הקיימים בישראל כמו Boxit וכן בדואר ישראל. 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במסגרת השירות הציבה Yellow בתחנות לוקרים אלקטרוניים של חברת KEBA האוסטרית, אליהם ניתן לשלוח חבילות של מוצרים שנרכשו דרך האינטרנט. התיבות מוצבות בחזית החנויות, מוארות ומצולמות במשך 24 שעות ביממה.

השירות החדש יאפשר משלוח חבילות מוצרים שנרכשו דרך האינטרנט, כך שניתן יהיה לאסוף אותם לאורך כל שעות ביממה באמצעות קוד אישי הנשלח למייל או לטלפון הנייד. עם קבלת ההודעה, יוכל הלקוח לאסוף אותה בתוך שלושה ימי עסקים. בשלב ראשון חתמה החברה על שת"פ עם ענקית השילוח הבינלאומית UPS, במסגרתו ניתן יהיה לבקש לאסוף את החבילה המוזמנת מישראל או מהעולם באחת מעמדות Yellow Box ברחבי הארץ. בהמשך צפויה הרשת לחתום על שיתופי פעולה עם משלחים ואתרים קמעונאים נוספים.

בנוסף, ב-Yellow הכריזו על שיתוף פעולה עם חברת "מושבניק" שיאפשר לצרכנים להזמין באינטרנט ירקות ופירות ולאסוף אותם באחת מחנויות הרשת ברחבי הארץ, ללא צורך להמתין לשליח וללא דמי משלוח. מחיר סל קניה מינימלי צפוי לעמוד על 150 שקלים, ובשלב ראשון - השירות יפעל בין נהריה לבאר שבע.

"הצורך העיקרי שאנו מזהים כיום הוא חיבור בין עולם האפשרויות הצרכניות הבלתי נגמר בזכות האונליין, לבין התשתית הפיזית הנדרשת למימוש הקניות", הסביר יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז. "הצרכנים שמנהלים סדר יום אינטנסיבי בין עבודה לחייהם הפרטיים, כבר לא מוכנים לבזבז את זמנם על המתנה לשליחים וזקוקים לשירות שיתאים את עצמו אליהם ולא להיפך - ואילו בדיוק הפתרונות שאנו מציעים".

דואר ישראל: 350 מרכזי חלוקה תוך שנתיים

הודעת קבוצת פז באה כשנתיים לאחר שבדואר ישראל הכריזו על פתיחת מרכזי מסירת חבילות מחוץ לסניפים, בהם סניפי שופרסל, מרכזי ביג, קניוני עזריאלי, המשביר לצרכן וניו פארם. כיום, שנתיים לאחר המהלך, בדואר ישראל מדווחים כי נפתחו כ-350 מרכזים שהובילו לצמצום משמעותי בזמני ההמתנה בסניפים.

"בשנת 2016 נחתו מדי שבוע כמיליון חבילות אשר הוזמנו מחו"ל", ציין חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל. "כדי לתת מענה מהיר לחלוקת הכמויות העצומות של החבילות, השקענו מאמצים רבים בשיפור השירות, כשאחד הפתרונות שאפשרו לנו להציע מענה מהיר ללקוחות, ללא כניסה להשקעות עצומות בכח אדם ובמבני נדל"ן, היה חבירה לשותפים אסטרטגיים כמו - שופרסל, ביג, קניוני עזריאלי, המשביר לצרכן וניו פארם ועוד, באמצעותם הצלחנו להגיע ליותר לקוחות, בפריסה ארצית ולהציע מענה מהיר לקבלת חבילות באזורים העמוסים".