שופרסל: זול יותר מהמחיר המפוקח. החלב החד (צילום: חדשות 2)
שופרסל: זול יותר מהמחיר המפוקח. החלב החד | צילום: חדשות 2

סערה בכוס חלב: רשת שופרסל השיקה היום (ראשון) את מותג מוצרי החלב החדש שלה, שעתיד לעורר תחרות עם המחלבות הגדולות בשוק. לדברי הרשת, המותג יהיה זול באחוז דו ספרתי גם ממחירי המוצרים שבפיקוח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה כ-290 שקלים על מוצרי חלב בחודש", אמר סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אורי קילשטיין, ומתח ביקורת על מחירי מוצרי החלב בישראל. "כשמסתכלים על ישראל בהשוואה למדינות ה- OECD, רואים שבעולם המשקאות ובעולם החלב אנחנו יקרים יותר ב-40%-50% מהמחירים שם".

בשלב הראשון תשיק הרשת חלב, שוקו ושמנת מתוקה שמיוצרים על ידי מחלבות רמת הגולן, וגבינה צהובה מיובאת. מחירו של חלב 3% יעלה 5.3 שקלים לעומת מחיר מפוקח של 5.9 שקלים, ומחירו של חלב 1% יהיה 5.4 שקלים, לעומת 6.3 שקלים במחיר המפוקח - הוזלה של 10-14%.

מוצרי החלב שבפיקוח עומדים להתייקר (צילום: חדשות 2)
המוצרים החדשים | צילום: חדשות 2

גם הגבינה הצהובה שתימכר במעדניות הרשת תהיה זולה יותר, ותעלה 37.9 שקלים לעומת 45.4 שקלים, הוזלה של 16% מהמחיר המפוקח. 

המחירים שקבעה שופרסל, שלדבריה עדיין רווחיים עבורה, מעמידים סימן שאלה סביב מחירם של מוצרי החלב המפוקחים. "אם המחלבות הגדולות ציפו להשקה מצומצמת, הן טעו", הבהיר מנכ"ל הרשת איציק אברכהן, והבטיח כי שופרסל תשיק בקרוב גם שוקו, יוגורטים וגבינות נוספות.