מה קורה עם השירות בחברת מי עדן? עם ותק של יותר מ-35 שנים - הפכה החברה לשם נרדף למים מינרליים. נתח השוק שלה עומד על כ-20 אחוזים, אבל המציאות רחוקה מלהיות טובה. מתחקיר "תוכנית חיסכון" עולה תמונה מטרידה על מאוד - חיובים כפולים ודרישות לתשלומים מנופחים לאחר שהלקוחות מתנתקים.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות  

מייה דניאלי הייתה לקוחה נאמנה של מי עדן כמה שנים. ביולי האחרון היא החליטה להתנתק מהחברה וחודש לאחר מכן היא גילתה בחשבון הבנק שלמרות שהיא הודיעה על העזיבה - החיובים נמשכים: "בחודש אוגוסט נכנסתי לחשבון בנק וראיתי חשבון מנופח שהחליטו לחייב. הם אמרו שזה בעבור גלונים מהעבר שלא החזרתי. נזכרו אחרי 19 שנה? תמוה בעיני".

אלעד ולי כליף היו מנויים למי עדן במשך שבע שנים. כשעברו דירה הם התנתקו מהשירות, אך כעבור שנה טענה החברה שהם חייבים כסף. הסיבה: אי-החזרת ציוד. "קיבלנו מכתב מעורך דין, עם איום שאם אנחנו לא מסדירים את התשלום זה יעבור להוצאה לפועל, בלי משפט בכלל", שחזרו. אלעד ולי לא ויתרו ופנו למועצה לצרכנות שפנתה לחברת מי עדן - ורק לאחר מכן החוב הוקטן. "מחוב של 870 שקל כמעט, נשארנו עם חוב של 146 שקלים, הוספו 730 שקל משום מקום", סיפר אלעד.

בפייסבוק יש מספר קבוצות של שמאגדות מתלוננים על החברה. השיטה לכאורה זהה: הלקוח מבקש להתנתק, החברה מפסיקה את השירות ובחודשים שאחר כך מחייבת אותו בגין פריטים מהעבר, שלטענתה לא שולמו. "יש פה מאות תלונות; כל תלונה מדברת בפני עצמה", אמר יו"ר המועצה הישראלית לצרכנות עופר מרום. "זה ממש נראה כמו שנאמר בלשון העם - שיטת מצליח". הוא הוסיף: "כל אחד שסיים התקשרות עם מי עדן בשנים האחרונות, חשוף פתאום לקבלת מכתב מהחברה שיש לו חוב".

על פי נתוני המועצה הישראלית לצרכנות, בשנים האחרונות חל גידול ניכר בהיקף התלונות נגד חברת מי עדן. בשנת 2013 היו נגד החברה 75 תלונות, ב-2017 המספר זינק ל-145 תלונות וב-2018 עלה ל-165תלונות.

מחברת "מי עדן" נמסר בתגובה: "מי עדן דוחה את הטענות העולות בכתבה. ההתקשרות בין חברת מי עדן ללקוחות נעשית כדין ובאופן מסודר על פי חוזה שבו הלקוחות מקבלים ציוד בתחילת ההתקשרות ובמהלכה, ואותו הם מחויבים להחזיר בתום החוזה. רק לאחר חזרת הציוד נעשית בדיקה קפדנית וגמר חשבון. בשני המקרים שהוצגו בכתבה לא הוחזר הציוד במלואו ומכאן החיוב. עם זאת, ולפנים משורת הדין, החליטה החברה לזכות את הלקוחות".