מתחם מגורים מלוכלך, חניון פרוץ, ואין עם מי לדבר - כך מרגישים עשרות דיירים בבנייני דירות גבוהים שמנוהלים על ידי חברות ניהול שלוקחות אלפי שקלים בכל חודש על השירות. שניים מהדיירים שפנו לצוות "באנו לעזור" הם ג' ו-ד', שמתגוררים במתחם "חצרות יפו" ובחרו לספר את המצב בבניין שלהם מבלי לחשוף את שמותיהם: "מרגישים כמו בני ערובה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"חדר הכושר כולו מוזנח, מכשירים שמעלים חלודה שמהווים סכנה למשתמש בהם, בריכה שבחודשי הקיץ אתה נכנס אליה וכל העיניים שלך שורפות כי היא מפוצצת בכלור", כך תיארו ג' ו-ד' את המגורים בבניין היוקרתי. "שלא לדבר על זה שהמתחם פרוץ, השומרים לא עושים את עבודתם, ובחניון שלא מזמן החליפו לו שער בעשרות אלפי שקלים, וכמה שבועות אחרי זה הוא פשוט הפסיק לעבוד כי לטענתם 'המנוע לא עומד בעומס'. כתוצאה מכך פריצות בחניון וגניבות של אופניים".

באנו לעזור (צילום: N12)
הזנחה במתחם | צילום: N12

עוד סיפרו הדיירים כי הם "משלמים דמי ניהול לא מבוטלים - כל מה שאנחנו מבקשים זה את המינימום. כשניגשנו וביקשנו את פרטי בעלי הדירות כי זכותנו לכנס אסיפת דיירים מטעמנו, אומרים לנו 'אין לנו'".

צוות "באנו לעזור" ניסה לקבל את תגובתו של איתן אברהם, בעל זכויות הניהול במתחם "חצרות יפו", אך זה ביקש שלא להגיב.

מ"חצרות יפו" נמסר בתגובה: "אנחנו דוחים את טענותיהם התמוהות של אותם דיירים ספורים. המתחם אינו מתחם מגורים סגור אלא פתוח למעבר הולכי רגל, ולכן מטיבעו עוברים בו עוברי אורח שונים שאינם נוהגים בו מנהג בעלים. הבריכה וחדר הכושר סגורים בהוראת משרד הבריאות תקופה ארוכה מאוד, יחד עם זאת ביצעה חברת הניהול שיפורים. המתקנים בחדרי הכושר – מתוחזקים בצורה מקצועית, ואנו מטפלים בכל בעיה שצצה. שער החניון נפגע בעקבות התנגשות של רכב, וכל תקלה בו מטופלת על ידי חברת הניהול. אם בעלי הדירות סבורים כי יש צורך בהגברת האבטחה במתחם, הם מוזמנים להנחות את חברת הניהול וזו תבצע. בנוגע לפרטי בעלי הדירות, חברת הניהול פועלת על פי החוק ואין בסמכותה למסור פרטים אישיים של בעלי הדירות לכל דורש, מחשש לפגיעה בפרטיות".